دکتر شاه‌رفعتی تاکید کرد؛

توجه به نقش هدایت‌گری رهبران ادیان نسبت به مسائل معاصر جوانان

تاریخ انتشار:

 رهبران ادیان می‌توانند با شناخت سازوکار لازم نسبت به مسائل معاصر جوانان نقش هدایت‌گری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از تارنمای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیین افتتاحیه چهارمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و کلیسای شرق آشوری با عنوان «ایمان و جوانان» که امروز (23 اردیبهشت‌ماه) در حسینیه الزهرا(س) این سازمان برگزار شد.
در این آیین حجت الاسلام دکترحامد شاه‌رفعتی، مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به موضوع تحول جوانان و سازوکار آن در منابع اسلامی اظهار داشت: بررسی حرکت‌های دین‌گرا و معنویت‌محور نشان می‌دهد که جوانان نقش کلیدی در تولد و جریان سازی آن دارند. نمونه بارز این کنشگری جوانان در ظهور و گسترش هسته اولیه پیروان ادیان الهی قابل رصد است.
وی افزود: شواهد متعددی در قرآن کریم و روایات اسلامی حاکی از آمادگی بالای جوانان نسبت به تحول روحی و عرفانی است. اما این تحول همانگونه که می‌تواند به دین‌گرایی ختم شود، همچنین ممکن است به دین‌گریزی نیز منجر گردد. از این رو فهم صحیح چیستی این تحول و ساز و کار پیدایش آن حائز اهمیت است و همانگونه که انبیاء الهی در ابتدا با ایجاد تحول در میان جامعه جریان سازی کردند، رهبران ادیان در دنیای معاصر نیز می‌توانند با شناخت سازوکار این تحول نسبت به مسائل معاصر جوانان هدایت‌گری داشته باشند.

مطالب مشابه