












به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مدرسه بهاره دانشکده ادیان، با هدف ایجاد بستری برای آشنایی بیشتر با موضوعات مهم و روزآمد ادیانی برگزار شد. این مدرسه در دو روز برگزار شده و در روز نخست شرکتکنندگان در سه نشست علمی شرکت کردند.
در ابتدای این جلسه دکتر وحید سهرابیفر، رئیس دانشکده ادیان، گفت: هدف ما از برگزاری این مدرسه دو روزه لمس بیشتر نقش ادیان در زندگی روزمره است. البته ممکن است نقش دین و شناخت ادیان در زندگی ما کمی کمرنگ شده باشد، اما همیشه در دسترس بوده است. نقش ادیان دارای دو رویکرد دروندینی و بروندینی است و کسی که ادیان مختلف را نشناسد دین خود را نیز کاملاً نشناخته است.
وی ادامه داد: در این دوره دوروزه درباره دادوستدهای الهیاتی اسلام و مسیحیت، دادوستدهای الهیاتی اسلام و ادیان ایران باستان و مطالعات آکادمیک دین: فرصت یا تهدید؟ صحبت میشود.
در ادامه این نشست دکتر مهراب صادقنیا، دکتر محمد شکری فومشی و دکتر باقر طالب دارابی درباره موضوعات تعیینشده مطالب خود را ارائه کردند. دانشجویان در این دوره از کتابخانه دانشگاه بازدید کرده و با بن تخفیف 25 درصدی معاونت پژوهش از انتشارات دانشگاه کتابهای مورد نیاز را خریداری کردند.
در روز دوم مدرسه بهاره، در قالب یک اردوی علمی، از مراکز ادیانی آتشکده، کنیسه، کلیسا و مسجد در چهارراه ادیان تهران بازدید به عمل آمد. این اردو زمینه را برای آشنایی نزدیکتر با ادیان دیگر فراهم کرده و علاقهمندان را با مکانهای مقدس ادیان آشنا میکند. در پایان این دوره به شرکتکنندگان گواهی پایان دوره تقدیم شد که در فرایند پذیرش دانشجو از امتیاز ویژهای برخوردار است.