با حضور هیئت اعزامی دانشگاه؛

پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های جهان اسلام برگزار شد

تاریخ انتشار:

موضوع کلی پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های جهان اسلام تکنولوژی‌های مخرب در دنیای جهانی عنوان شده بود و در دو بخش برگزار شد.

پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های جهان اسلام

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های جهان اسلام با حضور هیئت اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب، در کشور پاکستان برگزار شد.

در این اجلاس که در تاریخ 27 اسفند 1401 برگزار شد دکتر حامد شاه رفعتی، مدیر کل امور بین الملل و آقای ابراهیم امینی، رئیس اداره آسیا و اقیانوسیه به دعوت کمیسیون آموزش عالی پاکستان جهت شرکت در پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های جهان اسلام حضور داشتند.

گفتنی است در سفر 22 بهمن 1401 حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب و هیئت همراه که به دعوت دانشگاه علامه اقبال اسلام آباد انجام شده بود، کمیسیون آموزش عالی پاکستان به صورت رسمی از ریاست محترم دانشگاه و رئیس اداره آسیا و اقیانوسیه دعوت کرد تا در پنجمین اجلاس روسای دانشگاه‌های جهان اسلام که یک ماه بعد از آن سفر برگزار می‌شد شرکت کنند. در این سفر کمیسیون آموزش عالی پاکستان، دانشگاه ادیان را رابط خود در دعوت از دانشگاه‌های ایرانی برای این اجلاس عنوان کرد.

موضوع کلی این اجلاس تکنولوژی‌های مخرب در دنیای جهانی عنوان شده بود و در دو بخش اصلی افتتاحیه و اختتامیه با موضوع راهی به سوی پیشرفت در آموزش عالی در جهان اسلام و برداشتن موانع بر سر راه آموزش عالی و بازگشایی راه برای دانشجویان بین المللی برگزار شد. همچنین ۸ نشست تخصصی موازی در دو نوبت 4 تایی با موضوعاتی متنوع و مرتبط با تکنولوژی و آموزش عالی و ilmbank مطرح شد.

در این سفر هیئت اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب با دبیر کل آیسسکو، رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان، وابسته فرهنگی ایران در کراچی و رؤسا و مسئولین بسیاری از دانشگاههای پاکستانی و غیرپاکستانی دیدار و گفت‌وگو کردند. همچنین این هیئت از دانشگاه کامستس، دانشگاه نظیر حسین کراچی و دانشگاه علامه اقبال (جهت پیگیری تفاهم نامه‌) بازدید داشتند.

از دستاوردهای بازدید از دانشگاه علامه اقبال می‌توان به: تبادل سه استاد به صورت سالیانه، راه اندازی رشته زبان و ادبیات اردو به صورت مجازی در دانشگاه ادیان و مذاهب به صورت مشترک و ارائه مدرک توسط دو دانشگاه، تاسیس کرسی پژوهشی علامه اقبال برای مطالعات اسلامی با حمایت دو دانشگاه، هماهنگی جهت تسهیل تحصیل امور طالب پاکستانی در ایران و استفاده از محتوا و درسنامه‌های دانشگاه علامه اقبال اشاره کرد.

مطالب مشابه