عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات و رسانه:

هر کاربر فضای مجازی می تواند به مثابه یک رسانه باشد

تاریخ انتشار:

عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات و رسانه گفت: هر یک از کاربران فضای مجازی به دلیل کارکردهای مختلف خود می‌توانند به مثابه یک رسانه باشند.

به گزارش دانشکده ارتباطات و رسانه؛ دکتر سیدمرتضی موسویان با اشاره به نقش کاربران در فضای مجازی گفت: رسانه یک مفهوم بسیار گسترده پیدا کرده است و هر یک از کاربران فضای مجازی به دلیل کارکردهای مختلف خود می‌توانند به مثابه یک رسانه باشند.

عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات و رسانه با اشاره به این که فضای مجازی یک دنیای واقعی است، عنوان کرد: در حال حاضر تاثیر فضای مجازی بر روی کاربران بسیار بیشتر از رسانه‌های سنتی است، چرا که اکثر مردم بیشترین اوقات خود را در فضای مجازی صرف می‌کنند.

وی با تاکید بر اهمیت داشتن سواد رسانه ای افزود: امروزه به روز‌ترین مدها از طریق کاربران سلبریتی فضای مجازی به سرعت و با تاثیر بسیار بالایی در فضای مجازی تبدیل به محتوا می‌شوند.

موسویان با اشاره به این که کاربران مجازی با تکیه بر سواد رسانه‌ای می‌توانند محتوای مجازی را ممیزی کنند، عنوان کرد: حضور و وجود سواد رسانه‌ای می‌تواند تمامی پتانسیل‌های این فضا را در جهت درست در اختیار کاربران قرار دهد.

عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات و رسانه با اشاره به این که بی‌واسطگی یکی از ویژگی‌های مهم فضای مجازی به شمار می‌آید، تصریح کرد: در فضای مجازی افراد بدون واسطه‌ای که بتواند خلق معنا داشته باشد با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کشور سبب کاهش سرمایه‌های اجتماعی شده است.

مطالب مشابه