رئیس دانشکده زن و خانواده مطرح کرد

تعامل با دنیای مدرنیته، لوازم و ابزار همین دنیا را می‌طلبد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ نشست صمیمی فعالان حوزوی عرصه‌های مختلف بین‌الملل با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد.

در این نشست دکتر اعظم خوش‌صورت موفق رئیس دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: تعامل با دنیای مدرنیته، لوازم و ابزار همین دنیا را می‌طلبد و سؤال اینجاست که حوزه و دانشگاه در سیستم آموزشی، تربیتی خود، طلبه و دانشجو را به چه میزان به ابزار متناسب با دنیای مدرنیته و سازگار با تعاملات بین‌الملل مجهز نموده‌اند؟

رئیس دانشکده زن و خانواده ادامه داد؛ سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان حوزوی و دانشگاهی جهت ارتقای مفاهمه بین‌المللی و گسترش تعاملات لازم است به بازنگری اساسی در دو حوزه اهتمام نمایند.

۱. تحول در سیستم آموزشی که نیازمند اولویت‌دهی به ابزارهای زبانی، پژوهشی، تعاملی و مهارتی است. طبیعتاً برای نیل به این مهم ضروریست که برنامه‌های فوق در بایدها و الزامات درسی طلاب پیش‌بینی و به‌عنوان یک برنامه فرمال در نظر گرفته شود تا از ضمانت اجرا برخوردار باشد.

۲. بازنگری در روش‌های پژوهشی از دیگر ضرورت‌های این حوزه است.

وی همچنین افزود؛ در حوزه پژوهشی لازم است به حل مسائل علمی از طریق تمرکز بر موضوعات و تشکیل میزهای پژوهشی و ذوابعادی و فهم منطق بین‌الملل و اهتمام به درک مسائل پیرامونی از طریق انواع تعاملات بین‌المللی و پژوهشی پرداخته شود.

مطالعه طیف کشورهای مسلمان و حتی غیرمسلمان در موضوعات پژوهشی و بهره‌گیری از فرصت انواع تعاملات، یافته‌های با ارزشی را به همراه دارد که به حل مسئله کمک شایانی می‌رساند.

دکتر خوش‌صورت خاطرنشان کرد؛ اگر بپذیریم که با نقطه مطلوب تعاملات بین‌المللی فاصله زیادی داریم قطعاً برای رفع آن کوشا خواهیم بود.

 

مطالب مشابه