دو فصل نامه مطالعات فقهی حقوقی زن و خانواده

این نشریه با رتبه علمی پژوهشی و درجه (ب) از کمیسیون نشریات حوزه علمیه از سال 1397 آغاز به نشر کرده است. هم اکنون جناب آقای دکتر جواد حبیبی‌تبار سردبیری آن را به عهده دارد و تا به اکنون 10 شماره را منتشر ساخته است. این نشریه در راستای اهداف دانشگاه ادیان و مذاهب، در جهت گسترش عقلانیت و نشر معارف دینی در پی تحقق اهداف و چشم‌اندازهای رو به رو است: مطالعات خانواده؛ مباحث حقوقی؛ فقهی؛ جنسیتی؛ اجتماعی.

دکتر سید محمد مهدی حسین پور ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب از بدو تأسیس نسبت به انتشار آثار علمی از کتاب گرفته تا مقالات علمی اهتمام ورزیده است. دانشگاه ادیان و مذاهب به تدریج با گسترش و توسعه کمی و کیفی خود، بر تعداد نشریات علمی پژوهشی خود افزوده است.

دکتر حسین پور ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب 9 نشریه علمی را به تازگی راه‌اندازی کرده است که حوزه فعالیت تمام آن‌ها به نوعی مرتبط با ادیان و مذاهب است و به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی منتشر خواهند شد.

شماره های مجله

دو فصلنامه مطالعات فقهی حقوقی زن و خانواده، شماره ۱۱

دو فصلنامه مطالعات فقهی حقوقی زن و خانواده، شماره ۱۱

تحلیل ماهیت انحلال نکاح به سبب عسر و حرج زوجه از منظر فقه امامیه و حقوق مدنی ایران صفحه 7-30 جواد حبیبی‌تبار حق زن در مطالبه آمیزش جنسی طبق متعارف صفحه 31-58 سعید ضیائی فر تعقیب کیفری جرم ممانعت از تحصیل کودک…
تاریخ انتشار: شهریور ۱۴۰۲
شماره: ۱۱
سال: ۱۴۰۲