دو فصل نامه شیعه پژوهی

این نشریه با رتبه علمی پژوهشی و درجه (ب) از کمیسیون نشریات حوزه علمیه از سال 1393 آغاز به نشر کرده است. هم اکنون جناب آقای دکتر محمدحسن نادم سردبیری آن را به عهده دارد و تا به اکنون 22 شماره را منتشر ساخته است. این نشریه در راستای اهداف دانشگاه ادیان و مذاهب، در جهت گسترش عقلانیت و نشر معارف دینی در پی تحقق اهداف و چشم‌اندازهای زیر است:

تاریخ شیعه: بررسی و تحلیل ماهیت، ظهور، رشد و بالندگی و تطورات تاریخی شیعه در بسترهای تاریخی، معرفتی و نیز مظاهر تمدنی آن؛ جغرافیای تاریخی شیعه: بررسی محدوده جغرافیای شیعه در طول تاریخ و قبض و بسط آن در نواحی گوناگون جهان؛ اعتقادات: بررسی و تحلیل آموزه‌های اعتقادی شیعه در گستره عام آن در بسترهای توحید، نبوت، امامت، جهان‌شناسی، انسان‌شناسی، فرجام‌شناسی؛ شعائر، احکام، اخلاقیات و آموزه‌های معنوی شیعه؛ مطالعه تطبیقی در بسترهای یادشده و ارائه دیدگاه‌های علمی تحلیلی در این زمینه.

شماره های مجله

نشریه علمی شیعه پژوهی، شماره ۲۲

نشریه علمی شیعه پژوهی، شماره ۲۲

پیشینه‌شناسی و دیرین‌شناسی گرامی‌داشت پیشوایان امامیه در عرفان کهن خراسان: تطبیق و تقریب تصوف و تشیع صفحه 7-33 سجاد واعظی منفرد؛ محمد نصیری مقایسه دیدگاه کلامی شیخ بهایی و خواجویی در افضلیت قرآن، با استناد به رساله تبصرة الإخوان صفحه 35-56 زهرا…
تاریخ انتشار: شهریور ۱۴۰۱
شماره: ۲۲
سال: ۱۴۰۱