کارشناس آموزش و پژوهش دانشکده خبر داد

ممنوعیت شیوه آموزش محور در مقطع کارشناسی ارشد

تاریخ انتشار:

کارشناس آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه از ممنوعیت شیوه آموزش محور در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: بر اساس آیین‌نامه آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشجویان ورودی ۱۴۰۱ به بعد ملزم به اخذ واحد پایان نامه، نگارش و دفاع از آن هستند.

به گزارش دانشکده رسانه و ارتباطات، محمد رحیمی با اشاره به آیین‌نامه تجمیعی دوره‌های تحصیلی ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی برعدم امکان فراغت از تحصیل به شیوه آموزش محور در دوره‌های حضوری عنوان کرد: دانشجویان ورودی قبل از سال ۱۴۰۱ و همچنین دانشجویان ورودی بعد از ۱۴۰۱ برای نگارش پایان‌نامه، باید ابتدا در قسمت حساب کاربری خود در سامانه جامع آموزش در بخش تحصیلات تکمیلی از بین سه گردش موجود، در مرحله نخست، موضوع انتخابی، بیان موضوع و سایر فیلدهای موجود را تکمیل کنند تا پس از بررسی در گروه آموزشی مربوطه در صورت دارا بودن ویژگی‌های لازم موضوع انتخابی تصویب شود.

کارشناس آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه ادامه داد: بعد از تصویب موضوع، در گردش دوم، دانشجویان در سامانه باید گردش تصویب پروپوزال را با در نظر گرفتن مشخص شدن استاد راهنما انتخاب کنند تا به محض انتخاب گردش پروپوزال، این بخش به استاد راهنما نیز ارسال و بعد از تأیید ایشان در گروه مربوطه نیز جهت تصویب بررسی شود.

وی اضافه کرد: دانشجویان در مرحله بعدی باید در بخش گردش آخر در حساب کاربری موارد خواسته‌شده را انجام دهند، گفت: دانشجویان قبل از اینکه قصد دفاع داشته باشد باید یک ماه مانده به پایان‌ترم پایان‌نامه خود را از طریق گردش دفاع ارسال کنند تا مباحث مربوط به مشابهت‌یابی پایان‌نامه و مقدار تناسب آن با شیوه‌نامه‌های دانشگاه بررسی شود.

رحیمی عنوان کرد: پس از بررسی مشابهت‌یابی پایان‌نامه و ارزیابی بر مبنای شیوه‌نامه‌های دانشگاه، پایان‌نامه برای تعیین استاد داور ارسال و در مرحله آخر زمان دفاع به دانشجو ارسال و اعلام می‌شود.

کارشناس آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه اظهار کرد: دانشجویان باید توجه داشته باشند که تمام مراحل این سامانه و گردش تدوین پایان‌نامه برای دانشجویان از زمان ورود به دانشگاه فعال است و دانشجویان می‌توانند از همان ابتدای سال تحصیلی خود با ورود به سامانه و انتخاب موضوع پایان‌نامه و تصویب نهایی آن، نسبت به نگارش پایان نامه خود اقدام نمایند.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویانی که موضوع پایان‌نامه خود را درترم‌های اول تا دوم ارسال نکنند، معمولاً بخاطر اتمام سنوات مجبور به تمدید سنوات خود می‌شوند، گفت: دانشجویان باید توجه داشته باشند که از همان بدو ورود به دانشگاه و در طول دوران تحصیل، ارتباط با اساتید و حضور در کلاس‌های درس بسیار بهتر می‌توانند پایان‌نامه خود را تدوین کنند.

مطالب مشابه