وزیر اوقاف و امور دینی عمان؛

گسترش و ارتقای ارتباطات علمی-دانشگاهی میان ایران و عمان سازنده است

تاریخ انتشار:
گسترش و ارتقای ارتباطات علمی-دانشگاهی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد مهدی تسخیری معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل در صدر هیئتی با محمد بن سعید المعمری، وزیر اوقاف و امور دینی عمان دیدار و در خصوص گسترش و ارتقای ارتباطات علمی-دانشگاهی دانشگاه ادیان و مذاهب با دانشگاه‌های عمان گفت‌وگو کردند.

در ابتدای نشست اقای دکتر نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط ضمن معرفی هیات ایرانی به روابط دیرینه فرهنگی وسیاسی دوکشور ایران وعمان تاکید نموده وآمادگی جمهوری اسلانی ایران را برای توسعه این روابط اعلام نمود.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد مهدی تسخیری با معرفی دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب تنها دانشگاه تخصصی در حوزه ادیان در منطقه و حتی می‌توانیم بگوییم در جهان است. ممکن است در برخی از دانشگاه‌ها به ادیان مختلف پرداخته شود اما دانشگاه ادیان و مذاهب به صورت تخصصی برای این امر بنیان نهاده شده است.

وی ادامه داد: همانطور که در بیانیه مأموریت دانشگاه نیز آمده است کار ویژه دانشگاه ادیان و مذاهب از طریق آموزش ادیان رفع سوء تفاهمات حاصل شده میان ادیان و مذاهب از طریق درک بهتر همه ادیان و مذاهب است. در حقیقت دانشگاه ادیان و مذاهب به دنبال این است که آشنایی دقیق و علمی پیروان ادیان نسبت به یکدیگر موجب گسترش صلح و دوستی شود.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دانشگاه عنوان کرد: بر همین اساس است که دانشگاه ما یک دانشگاه بین‌المللی است و ما بیش از اینکه بخواهیم دانشجوی داخلی داشته باشید دانشجویان خارجی از بیش از ۳۰ کشور دنیا داریم.در دانشگاه ادیان و مذاهب بسیاری از کلاس‌ها و دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری به زبان عربی برگزار می‌‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب به دنبال گسترش حوزه فعالیت علمی خود با کشورهای منطقه است و کشور عمان با توجه به همسایگی و همچنین ارتباطات خوب سیاسی و فرهنگی یکی از اهداف مهم برای دانشگاه است. امیدواریم که بتوانیم با حمایت دولت عمان و شخص شما این ارتباطات را در حوزه علمی و پژوهشی گسترش دهیم و موجب وحدت امت مسلمان درجهان شویم.

محمد بن سعید المعماری، وزیر اوقاف و امور دینی عمان ضمن خوش‌آمدگویی به هیئت اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: دوستی و همکاری با کشور ایران و دانشگاه‌های آن برای ما بسیار خوشحال کننده است. ما ارتباطات خوبی با دولت و مردم ایران داریم و امیدواریم این ارتباطات در آینده هر چه بهتر و بیشتر شود چرا که معتقدیم این ارتباطات می‌تواند موجب ارتقای هر دو کشور شود.

وی ادامه داد: گسترش و ارتقای ارتباطات علمی-دانشگاهی میان دانشگاه‌های ایران و عمان قطعا مفید است و می‌تواند موجب عمق ارتباطات سیاسی و فرهنگی میان دو کشور شود. علاوه بر اینکه این ارتباطات همچنین می‌تواند موجب ارتقای سطح علمی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های دو کشور شود. بدون تردید برقرای چنین ارتباطاتی و اهتمام به آن در عصر کنونی ضروری است.

المعمری تصریح کرد: ما در دولت عمان از هر گونه ارتباط دانشگاهی و دینی حمایت کرده و تلاش می‌کنیم موانع احتمالی موجود برای این امر را برطرف کنیم. دانشگاه ادیان و مذاهب نیز به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی و پیشرو در کشور ایران می‌تواند تسهیل کننده این ارتباطات دانشگاهی باشد.

مطالب مشابه