هشدار پلیس‌فتا درباره کلاهبرداری‌های پیامکی

تاریخ انتشار:

سرپرست پلیس فتا استان گلستان نسبت به تماس یا پیامک با مضمون «برنده شده‌اید» هشدار داد و گفت: این مسئله یک شگرد برای کلاهبرداری از مردم است.

سرهنگ سعید تجری امروز دوشنبه ۱۲ دی اظهار کرد: کلاهبرداران سایبری طی تماس تلفنی با افراد، موضوع برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها را مطرح کرده و از آنان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: در این ترفند، مجرمان خود را از طرف اپراتورها، سازمان‌ها و … معرفی می‌کنند و با فریب کاربران به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی، آنان را برای دریافت مبلغ برنده‌شده به‌پای دستگاه‌های خودپرداز هدایت کرده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرپرست پلیس فتا استان گلستان به روش‌های دیگر کلاهبرداری اشاره کرد و توضیح داد: در روش دیگر، این مجرمان با چرب‌زبانی و مطرح کردن موضوع برنده شدن در قرعه‌کشی، اطلاعاتی از آن‌ها را به دست آورده و در ادامه برای دسترسی به سامانه‌های بانکی افراد با ترفند‌هایی تقاضای درخواست کد پیامک شده به آن‌ها را می‌کنند.

تجری با بیان اینکه هرگونه تماس تلفنی از طریق تلفن و یا شبکه‌های اجتماعی به بهانه برنده شدن در مسابقات، جشنواره و همچنین درخواست اطلاعات حساب بانکی و کد پیامک شده با هدف کلاهبرداری از افراد انجام می‌شود، بیان کرد: نباید فریب تماس‌هایی با عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها را خورد.

وی گفت: در صورت دریافت پیامک و یا تماسی مبنی بر برنده شدن، از پاسخگویی و ارسال کد خودداری کرده و به این نکته توجه داشته باشید که برای دریافت مبلغ برنده شدن نیازی به مراجعه به دستگاه عابر بانک نیست.

سرپرست پلیس فتا استان گلستان خاطر نشان کرد: پلیس‌فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ به کارشناسان ما گزارش کنند.

منبع: سایت گرداب 

مطالب مشابه