آیت الله پناهنده در درس اخلاق مطرح کرد؛

نماز وسيله شست‌وشوي از گناهان و مغفرت و آمرزش الهي است

تاریخ انتشار:

به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب، جلسه درس اخلاق با سخنرانی آیت الله پناهنده برگزار شد.

نماز وسيله شست‌وشوي از گناهان و مغفرت و آمرزش الهي است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ جلسه درس اخلاق با سخنرانی آیت الله عبدالله پناهنده و با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ادیان و مذاهب بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محل نمازخانه دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله پناهنده گفت: نماز عبادتی است که یادگار معراج پیامبر اسلام است. همچنین نماز فضیلت‌ها و آثار بسیار زیادی در زندگی انسان مومن و نمازگزار دارد. پیامبر اکرم بارها و بارها بر اهمیت نماز و برتری آن بر سایر اعمال تاکید نموده‌اند. موضِعِ الصلاه مِنَ الدِّین کَموضِعِ الرَّأسِ مِنَ الجَسَد جایگاه نماز در دین، مانند جایگاه سر در بدن است. به‌همین جهت امام حسین (ع) در روز عاشورا به اقامه نماز پرداختند تا اهمیت این موضوع را نشان دهند.

وی ادامه داد: نماز ما را بیدار می‌کند. امریکا از همین بیداری ما می‌ترسد. به‌همین دلیل کمر به نابودی ما بسته است. در تفسیر روح البیان ج ۱۰ ص ۲۴ درباره سوره تغابن این‌گونه بیان شده است که پیامبر در روایتی فرمود خداوند برای هر طفلی که به دنیا می‌آید از آیه ۱۴ تا ۱۸ در شبکه‌های مغز کودک این آیات را حک کرده است تا روح این انسان تازه متولد شده همراه با ایمان به الهی باشد.

مطالب مشابه