به همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه با حضور نویسنده کتاب…

رونمایی از کتاب «صدها روز پیش از انقلاب در ایران»

تاریخ انتشار:

نشست «صدها روز در ایران قبل از انقلاب» با حضور و سخنرانی دکتر دلال عباس ادیب، نویسنده، ایران‌شناس و استاد ادبیات تطبیقی و تمدن اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در ادامه سلسله نشست‌های فرهنگی و سیاسی نشست «صدها روز در ایران قبل از انقلاب» با حضور و سخنرانی دکتر دلال عباس ادیب، نویسنده، ایران‌شناس و استاد ادبیات تطبیقی و تمدن اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر خامه‌یار ضمن خوش آمد گویی به خانم دکتر دلال عباس، ایشان را راهبه فرهنگ دانست که خود را وقف علم کرده است. وی با تأکید بر آثار بسیار خانم دلال عباس و تأثیرش بر مطالعات ادبیات تطبیقی بین لبنان و ایران، وی را شایسته جایزه بین‌المللی فارابی دانست.

معاون فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: استاد بزرگ ما دلال عباس، به واقع درخت پر ثمر سرزمین جنوب است که کل لبنان را بهره‌مند و آن را با استقلال و مقاومتش پر ثمر ساخته است. شخصیتی که اثر عمیقی در علوم انسانی و اسلامی از خود در جهان اسلام و به ویژه در روابط فرهنگی و ادبی جمهوری اسلامی ایران و لبنان بر جای گذاشت.

این بانوی جلیل القدر از شخصیت‌هایی است که با هدف نزدیک کردن فرهنگ‌های دو ملت و دو زبان و به عنوان حلقه اتصال، جهت آشنا نمودن مردم کشورش با زبان، ادبیات و اشعار فارسی به ایفای نقش پرداخت. امیدوارم بتوانیم از این دست اساتید بهره‌های بیشتری را در ایران ببریم.

در ادامه جلسه سرکار خانم دلال عباس ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب، به مقایسه دوران پیش از انقلاب اسلامی و پس از انقلاب در ایران پرداخت و گفت: اوضاع فرهنگی و فشارهای فرهنگی و اجتماعی پیش از انقلاب بزرگ اسلامی در ایران بسیار زیاد بود و جا برای فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی نبود و فضای اسلامی بر جامعه حاکم نبود. ما پیش از شناخت شخصیت حضرت امام خمینی با انقلاب ایران آشنایی نداشتیم و پس از شناخت ایشان علاقه‌ای که به ایشان داشتیم مجذوب اندیشه‌های ایشان شدیم و دل بسته او شدیم.

این ایران شناس با اشاره به اینکه پیش از انقلاب سال‌ها در ایران زیسته است گفت: من روزهای پیش از انقلاب در ایران را به خوبی به خاطر دارم و در آن سالها در ایران زندگی کرده‌ام. کتاب «صدها روز پیش از انقلاب در ایران» نیز ماحصل همین روزها است. من در این کتاب به صوت مشروح مشاهداتم از ایران پیش از انقلاب را به رشته تحریر درآورده‌ام.

در انتهای جلسه از کتاب «صدها روز پیش از انقلاب در ایران»‌ نوشته دکتر دلال عباس رونمایی شد.

مطالب مشابه