در راستای گسترش همکاری‌های علمی

امضاء تفاهم نامه همکاری میان دانشکده شیعه شناسی و موسسه معارف اهل بیت(ع)

تاریخ انتشار:

مقرر شد طرفین در زمینه برگزاری کرسی‌های علمی، نشست‌های پژوهشی، ارائه مقالات بین‌المللی، نگارش پایان نامه ها و درسنامه ها، معرفی مؤسسه معارف اهل‌بیت (ع) به نشریات بین‌المللی و همچنین تبادل اساتید با یکدیگر همکاری داشته باشند.

تفاهم‌نامه همکاری با محوریت توسعه همکاری و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی ـ پژوهشی و بین‌المللی میان دانشکده شیعه‌شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب و مؤسسه معارف اهل‌بیت(ع) در دانشگاه ادیان به امضای حجت‌الاسلام دکتر جواد لطفی، سرپرست دانشکده شیعه‌شناسی دانشگاه ادیان و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد تقی سبحانی ریاست مؤسسه معارف اهل‌بیت(ع) رسید.

بر اساس این گزارش، دانشکده شیعه‌شناسی در زمینه برگزاری کرسی‌های علمی، نشست‌های پژوهشی، ارائه مقالات بین‌المللی، معرفی این مؤسسه به نشریات بین‌المللی و همچنین تبادل اساتید ما بین این دو مرکز علمی همکاری خواهد کرد.

در این نشست ریاست محترم دانشگاه ادیان و مذاهب حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب ضمن تبریک به همکاران جناب آقای سبحانی از ایشان به دلیل عمق‌بخشی به فعالیت‌های پژوهشی و علمی‌شان تشکر کردند و بیان نمودند که مقالات و نظرات خوبی در استان قم و در حوزه تولید می‌شود.

ایشان بیان نمودند که مشکل در این است که آثار فاخر مؤسساتی همچون موسسه معارف عرضه بین‌المللی نمی‌شود این است که تولیداتشان در قم محبوس شده و به دیگر شهرها و کشورها معرفی نمی‌گردد.

ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه دادند: ما در پخش کتاب پکتا چندین میلیون کتاب با ارزش را تولید و منتشر کردیم و کار بزرگی در آن سال‌ها صورت گرفت. بهتر است دیگر نهادها هم با در نظر داشت انتشار و عرضه تولیدات علمی خود به دیگر کشورهای غربی بتوانند در معرفی علوم اهل بیت(ع) نقش مؤثری داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدتقی سبحانی ریاست مؤسسه معارف اهل‌بیت(ع) نیز ضمن ابراز خوشحالی از اینکه چنین تفاهم‌نامه‌ای بین موسسه و دانشکده شیعه‌شناسی امضا می‌شود گفت: باید تلاش کنیم که این تفاهم‌نامه عملی شود و به صرف امضای آن اکتفا نشود. ایشان در ادامه فرمودند به نظر می‌رسد برای تحقق بخشیدن به بندهای این تفاهم‌نامه و همچنین اجرایی کردن آن باید هر دو طرف مسئولینی را معرفی کنند تا به دنبال عملیاتی کردن بندهای این تفاهم‌نامه باشند.

وی ادامه داد: به هر حال ظرفیت‌های مختلفی در دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و همچنین موسسه معارف اهل بیت(ع) در خصوص مسائل آموزشی و پژوهشی و همچنین امور بین‌الملل وجود دارد که امیدوارم با همکاری و هماهنگی میان این دو این فعالیت‌ها ارتقا یابد.

در این دیدار سرپرست دانشکده شیعه شناسی جناب حجت الاسلام دکتر لطفی نیز ضمن خوش آمدگویی به جناب آقای دکتر سبحانی و هیئت همراه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های دانشکده ابراز امیدواری نمودند که این تفاهم نامه سرآغاز حرکت های گسترده تر هر دو مرکز در جهت نشر و اعتلای معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشد.

در این دیدار که اساتید و مدیران هر دو مرکز نیز حضور داشتند هر کدام ضمن ارائه گزارش از فعالیت های خود به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در جهت تعمیق روابط و بهره وری مطلوب و بیش از پیش فعالیت ها پرداختند.

همچنین مقرر شد حجت الاسلام محمد صادق مشفقی پور و جناب آقای مسعود اقوام کرباسی به عنوان نمایندگان هر دو مرکز پیگیر مفاد تفاهم نامه جهت نیل رسیدن به همه اهداف آن باشند. ان شاءالله.
در پایان جلسه ضمن امضای تفاهم نامه توسط رؤسای محترم هر دو مرکز، حضار به رسم یادگار عکس دسته جمعی گرفتند.

مطالب مشابه