دکتر علاسوند مطرح کرد؛

جهان مسائل زنان با خوانش شیعی را نشنیده است

تاریخ انتشار:

می‌توانیم با همسایگان دیندارمان گفت‌وگوهای سازنده در حیطه‌های مختلف داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جلسه «انتقال تجارب گفت‌وگوهای بین ادیانی در موضوع زن و خانوده در سفر به واتیکان و اچمیادزین» به همت دانشکده زن و خانواده برگزار شد. این جلسه با سخنرانی سرکار خانم دکتر فریبا علاسوند، عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده، برگزار شد. ایشان در این جلسه ضمن بیان تجربیاتشان از سفرهای بین‌المللی با هدفت گفت‌وگوی ادیانی گفت: مسائل زنان مسلمان در جهان همواره تحت تأثیر و از منظر اهل سنت بیان شده است. به همین دلیل صدای خوانش شیعی در جهان شنیده نشده است. جهان بسیار تشنه شنیدن معارف شیعی و خوانش شیعی است. من در بسیاری از سفرها و بیشتر کنفرانس‌ها در حال پاسخ‌گویی به سؤالات و اشکالات افراد حاضر در جلسه هستم. بیشتر این شبهه‌ها هم زاییده تفکر اهل سنت است.

وی ادامه داد: در سفری هم که به بلونیای ایتالیا داشتم توجه ویژه‌ای به بحث زنان وجود داشت و همه به دنبال شنیدن حرف‌های ما و شیعیان بودند. باید توجه کنید که ما می‌توانیم در بحث‌های خانواده و بحث‌های عملی با دیگر ادیان جهان به خوبی وارد گفت‌وگو شویم. ما در بحث‌های کلامی مثل تثلیث و صفات الاهی با واتیکان و دیگر ادیان بیشتر تناقض داریم و اختلاف، اما در بحث‌های عملی و مربوط به سبک زندگی می‌توانیم هم افزایی داشته باشیم و گفت‌وگوهای سازنده داشته باشیم. ما درباره خانواده و بحث‌های دیگر و اخلاق بسیار همگرایی داریم. حتی در امریکا هم کاتولیک‌ها هستند که علیه LGBT فعال‌اند.

این عضو هیئت علمی گفت: در سفر به ارمنستان و کلیسای اچمیادزین نیز شاهد بودیم که میل و رغبت آنها به بحث‌های ما درباره زن و خانواده بسیار بالاست. ما می‌توانیم با همسایگان دیندارمان گفت‌وگوهای سازنده در حیطه‌های مختلف داشته باشیم و بتوانیم به راهکارهای مشترکی در زمینه مسائل مشترک دست ‌یابیم.

مطالب مشابه