با همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب؛

هفتمین کنگره بین‌المللی زیارت اربعین برگزار می‌شود

تاریخ انتشار:

ضمن بازدید و حضور هیئتی از مرکز کربلاء للدراسات والبحوث (مرکز مطالعات و پژوهش‌های کربلا) مقرر شد که دانشگاه ادیان و مذاهب در برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی زیارت اربعین مشارکت علمی کند.

هفتمین کنگره بین‌المللی زیارت اربعین

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب روز گذشته ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱ میزبان گروهی از برگزارکنندگان همایش اربعین از مرکز کربلاء للدراسات والبحوث (مرکز مطالعات و پژوهش‌های کربلا) بود. جناب آقای امیر کامل معاون رئيس مرکز کربلاء للدراسات والبحوث به همراه عماد طالقانی مسئول واحد خطبه های جمعه مرکز، دکتر امیر الشمری؛ مسئول روابط عمومی و رسانه و آقای مصطفی محسن شاکر مسئول واحد مطالعات تخصصی زیارت اربعین و استاد عمار کرباسی مسئول دفتر مرکز در قم حضور داشتند.

شایان ذکر است که این مرکز، مرکزی علمی و مطالعاتی با تمرکز بر اربعین است که مسئولیت برگزاری همایش عملی «اربعین» را نیز بر عهده دارد. دفتر اصلی مرکز مطالعات و پژوهش‌های کربلا در شهر کربلا قرار دارد و دفتر هماهنگی‌های این مرکز در ایران در قم است.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مشترک که به همت و دعوت حجت الاسلام و المسلمین دکتر فرمانیان در مکان دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، حجت الاسلام والمسلین دکتر محمد مهدی تسخیری، معاونت ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان و تشریح فعالیت‌های دانشگاه گفت: حضور مجموعه شما در دانشگاه ادیان و مذاهب فرصتی است برای همکاری‌های علمی و عملی در شناخت بهتر و برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم پیاده‌روی اربعین. برگزاری همایش‌های علمی درباره این پدیده عظیم دینی می‌تواند به شناخت هر چه بهتر این پدیده و نشان دادن ظرفیت‌های آن در گسترش صلح در منطقه کمک شایانی کند. دانشگاه ادیان و مذاهب از انجام هر گونه اقدامی جهت رشد و اعتلای این رویداد علمی کوتاهی نخواهد کرد.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام حامد شاه‌رفعتی، مدیر کل امور بین الملل با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای همکاری‌های دوجانبه گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب می‌تواند در زمینه تبلیغات این همایش و ارائه مقالات عملی توسط اساتید به برگزاری هرچه با شکوه‌تر این همایش کمک کند. همچنین ما می‌توانیم با طراحی موضوعاتی پژوهشی در قالب پایان‌نامه‌های دانشجویی درباره پدیده زیارت‌ اربعین به این رویداد کمک علمی شایانی کنیم. به این معنا که می‌توانیم موضوعاتی را با هماهنگی مرکز الدراسات والبحوث به تصویب برسانیم و این را به عنوان طرح‌‌های پژوهشی به دانشجویان بدهیم که انجام دهند.

در انتهای جلسه هیئت عراقی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب همکاری‌ با مراکز عملی برای برگزاری همایش اربعین را فرصتی مناسب دانستند و از همکاری‌های دو جانبه با دانشگاه ادیان و مذاهب بسیار استقبال کردند.

مطالب مشابه