در جلسه اخلاق دانشگاه مطرح شد؛

ترک گناه باعث پیشرفت انسان در تمام جوانب زندگی می‌شود

تاریخ انتشار:

به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب، جلسه درس اخلاق با سخنرانی آیت الله پناهنده برگزار شد.

ترک گناه، آیت‌الله پناهنده

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ جلسه درس اخلاق با سخنرانی آیت الله عبدالله پناهنده و با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ادیان و مذاهب بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محل نمازخانه این دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه آیت الله پناهنده با اشاره به آیات و روایات گفت: پیامبر اکرم (سلام الله علیه) نماینده خداوند است، وی وظیفه هدایت انسان را بر عهده داشته و تلاش نمودند تا انسان‌ها از جهل و گمراهی نجات داده و به‌سوی پروردگار یکتا هدایت کنند.

وی ادامه داد: ارسال پیامبران برای هدایت انسان‌ها در میان مخلوقات خاص و ویژه است و این به خاطر ظرفیت‌های وجودی انسان است. انسان مقام بزرگی در بین تمامی مخلوقات الهی اعم از زمینیان و آسمانی‌ها داشته و خداوند تبارک و تعالی در حدیث قدسی می‌فرماید: ای انسان ما همه چیز را برای تو و تو را برای خود خلق کردیم.

همچینین ایشان با اشاره به آیه وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم و .. بیان نمود: هر چقدر نیرو و قدرت داریم باید برای مقابله با دشمنان‌مان، به‌کار بگیریم. بهترین نیرو برای این کار ترک گناه است. ما وظیفه داریم دشمن خدا و دشمن خود را بترسانیم و از گناه کردن فاصله بگیریم.

این استاد اخلاق ادامه داد: انسان باید گناهانش را ترک کند زیرا او خلیفه الله است. به‌خاطر ترک گناه مقام معرفت انسان بالا می‌رود و همچنین انسان باید خدا را عبادت کند زیرا که عبادت بدون معرفت معنا ندارد.

آیت الله پناهنده افزود: تا زمانی که حضرت حجت ظهور نمایند ان‌شالله این نهضت ادامه دارد و ما باید نگهدار این نهضت اسلامی باشیم.

ایشان در آخر بیاناتشان اشاره کردند که ابتدا انسان باید خودش را اصلاح نماید و از دخالت و جست‌وجو در زندگی دیگران بپرهیزد.

مطالب مشابه