قائم مقام ریاست دانشگاه تصریح کرد؛

دانشگاه ادیان و مذاهب آماده شنیدن حرف‌های همه ادیان و مذاهب است

تاریخ انتشار:

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی جعفرطیاری در دیدار هیئتی از اساتید اهل سنت کشور بنگلادش گفت؛ دانشگاه ادیان و مذاهب تلاش کرده است مصداق آیه اُذُن قرآن کریم باشد یعنی تلاش کرده گوش شنوایی برای همه ادیان و مذاهب باشد.

بازدید هیئتی از بنگلادش از دانشگاه ادیان و مذاهب

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، هیئتی از اساتید اهل سنت کشور بنگلادش ضمن حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب و بازدید از کتابخانه، روز دوشنبه ۲۵ دی‌ماه با قائم مقام ریاست دانشگاه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی جعفرطیاری و دیگر مسئولان دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی جعفرطیاری ضمن خوشآمدگویی به هیئت بنگلادشی گفت: بیش از ۳۰ سال از تاسیس دانشگاه ادیان و مذاهب می‌گذرد. تشکیل و توسعه این دانشگاه در حقیقت یکی از فرصت‌های بود که بعد از انقلاب اسلامی در ایران اتفاق افتاد.

وی ادامه: دانشگاه ادیان و مذاهب برای اساس آموزه‌های اسلامی و انقلابی، دانشگاهی برای پذیرش و آموزش دانشجویان مذاهب و ادیان مختلف است. به عبارت دیگر هر کسی با هر دینی می‌تواند وارد این دانشگاه شود و مانند دیگران به آموزش در حوزه ادیان مشغول شود. دانشگاه ادیان و مذاهب بر پایه گسترش صلح و دوستی میان مردم جهان و پیروان ادیان تاسیس شده است لذا رویکردی که نسبت به آموزش ادیان دارد بر همین مبناست.

قائم مقام دانشگاه عنوان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب تلاش می‌کند گوش شنوایی برای همه دانشجویان از همه ادیان و مذاهب باشد. ما در دانشگاه تلاش می‌کنیم مصداق آیه اُذُن یعنی آیه ۶۱ سوره توبه باشیم. ما در دانشگاه حرف و کلام منطقی و قابل پذیرش همه ادیان و مذاهب را می‌شنویم. درست است که دانشگاه ما بر پایه و مبنای اندیشه شیعه و گسترش و نشر معارف اهل بیت(علیهم‌السلام) تاسیس شده است اما ما همواره می‌خواهیم گوش شنوا داشته باشیم که این یکی از خصوصیت‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) بوده است.

وی ادامه داد: در طول چند دهه شکل گیری و عمر دانشگاه ادیان و مذاهب ما نه تنها شاهد حضور عالمان اهل تسنن ایران بلکه شاهد حضور عالمان اهل تسنن خارج از ایران و همچنین علمای دیگر ادیان بودیم. تاکنون بیش از ۵۰۰ هیئت علمی، فرهنگی و مذهبی از دانشگاه ادیان و مذاهب بازدید کردند و در این بازدید‌ها گفتگوهای مناسب و قابل قبولی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام جعفرطیاری بیان کرد: نگاه دانشگاه ادیان و مذاهب به مسأله زنان که یکی از مسائل مطرح جهان امروز و ایران است همان نگاه اسلام و شیعه به زن است؛ یعنی ما زن را یک انسان برجسته قلمداد می‌کنیم و برای آن اهمیت و ارزش زیادی قائل هستیم. بنابر همین اهمیت بوده است که ما در دانشگاه ادیان و مذاهب یک دانشکده به نام دانشکده زن و خانواده داریم.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب بیش از ۱۴ دانشکده دارد. بسیاری از رشته‌هایی که در این دانشگاه ایجاد شده است برای اولین بار در ایران در همین دانشگاه ایجاد شده است بنابراین برخی از رشته‌ها ما جدید است. دانشگاه ادیان و مذاهب یک دانشگاه ویژه و خاص است که به صورت تخصصی به همه ادیان و مذاهب می‌پردازد. البته ممکن است در دانشگاه‌های دیگر برخی از رشته‌های ما موجود باشد اما هیچ دانشگاهی در جهان نیست که مانند دانشگاه ادیان و مذاهب متمرکز در آموزش ادیان و مذاهب باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: این دانشگاه یک دانشگاه بین المللی است اکثر دانشجویانش غیر ایرانی هستند. بیش از ۱۰ هزار دانشجوی غیر ایرانی از بیش از ۳۰ کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. در این دانشگاه یک امکان ویژه برای تحصیل به صورت غیر حضوری وجود دارد. عالمان و اساتید دیگر کشورها می‌توانند به صورت پژوهش محور دانشجوی دکتری این دانشگاه شوند و در صورت ارائه پایان‌نامه می‌توانند مدرک دکتری از این دانشگاه اخذ کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان بر اساس دستور رئیس جمهور می‌تواند در کشورها دیگر نیز شعبه ایجاد کند. بنابراین ما به دنبال این هستیم که شعبه‌هایی در شهرهای دیگر ایران و همچنین کشورهای دیگر ایجاد کنیم.

bangeladesh
bangeladesh
bangeladesh1
bangeladesh2
bangeladesh3
bangeladesh4
bangeladesh5
bangeladesh6
bangeladesh7
bangeladesh8
bangeladesh9
bangeladesh10
bangeladesh12

مطالب مشابه