دیدار رئیس واحد مشهد با مدیر حوزه علمیه خراسان

تاریخ انتشار:

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد غفوری‌نژاد، رئیس واحد دانشگاه ادیان و مذاهب در مشهد با حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد غفوری‌نژاد، رئیس واحد دانشگاه ادیان و مذاهب در مشهد با حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان روز شنبه 26 آذر ماه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر غفوری نژاد ضمن اشاره به تفاهم نامه حوزه علمیه خراسان و دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: در راستای این تفاهم نامه، همکاری های خوبی بین حوزه علمیه خراسان و دانشگاه ادیان و مذاهب انجام شده است که از جمله این همکاری ها، پذیرش دانشجویانی از حوزه علمیه خراسان در چهار دوره دکتری دین پژوهی، شیعه شناسی، مذاهب کلامی و وهابیت شناسی است که در حال حاضر در حال نگارش پایان نامه هستند.

ایشان افزود: در نیمسال جاری تحصیلی با همکاری حوزه علمیه خراسان، این واحد توانست با برگزاری آزمون اختصاصی طلاب یک دوره دکتری رشته مطالعات زنان و پنج دوره کارشناسی ارشد در رشته های ادیان ابراهیمی، شیعه شناسی، فقه مقارن و حقوق جزای اسلامی، مذاهب اسلامی و مطالعات زنان دانشجو جذب نماید و فعلا در حال برگزاری این دوره ها است.

رئیس واحد مشهد ضمن تأکید بر ادامه همکاری با حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: این دانشگاه آمادگی دارد تا زمینه را برای طلاب علاقمند به تحصیل رشته های دانشگاه ادیان و مذاهب فراهم کند تا طلاب بتوانند در رشته های دانشگاه ادیان و مذاهب که اکثر آنها در مراکز علمی خراسان نیست تحصیل نمایند. همچنین ایشان بر همکاری بین المللی با حوزه علمیه خراسان نیز تأکید کرد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین خیاط ضمن استقبال از فعالیت های دانشگاه ادیان و مذاهب در مشهد و تأکید بر اینکه برای امور بین‌المللی حوزه علمیه خراسان برنامه‌هایی در دست اقدام است، گفت: ظرفیت‌های خوبی برای این حوزه در عرصه بین‌المللی وجود دارد و می‌توان در این زمینه نقش خوبی ایفا کرد.

وی در ادامه به برنامه‌ریزی‌های راهبردی در دست تهیه در حوزه علمیه خراسان اشاره کرد و از پیگیری تحقق سند چشم‌انداز و نگاه ستادی به مرکز مدیریت این حوزه سخن گفت.

مدیر حوزه علمیه خراسان ضمن بیان اینکه سیاست کلی حوزه کاهش تصدی گری در حوزه آموزش است تأکید کرد: باید از ظرفیت مراکز تخصصی و نهادهای حوزوی مثل دانشگاه ادیان و مذاهب در راستای تحقق اهداف این حوزه و تحقق سند چشم‌انداز آن بهره برد.

مطالب مشابه