قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد:

فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب بی‌نهایت عالی است

تاریخ انتشار:

دانشگاه ادیان و مذاهب همواره جزو چند دانشگاه بین المللی برتر کشور بوده است.

دانشگاه

به گزارش روابط عمومی، دکتر وحید حدادی اصل« قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل»و هیئت همراه با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب و جمعی از معاونان و رؤسای دانشکده‌های این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش،در ابتدای این جلسه حجت السلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب «رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب» ضمن خوش آمد‌گویی به قائم مقام وزیر علوم،تحقیقات و فناوری به ارایه گزارشی از فعالیت‌های علمی و بین المللی این دانشگاه پرداخت.

در ادامه این جلسه حجت السلام حامد شاه‌رفعتی «مدیر کل امور بین‌الملل دانشگاه» نیز در گزارشی از همکاری‌های علمی- بین‌المللی میان دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه‌ها و مراکز علمی ـ فرهنگی عراق، به بیان آمارهای این فعالیت‌ها پرداخت.

وی در این گزارش بیان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب در دو سال اخیر ۱۱ مورد تفاهم‌نامه، ۴۴ نشست علمی و همایش، ۳۴۵ مورد راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌ها با همکاری اساتید عراقی و ۸ سفر گروهی به عراق داشته است.

دکتر وحید حدادی اصل« قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل» نیز در این جلسه با ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب شبیه لکوموتیوی است راه افتاده و دارند با سنگ می‌زنندش. اشکال اصلی دانشگاه ادیان هم این است که خیلی می‌دود و خیلی سریع دارد حرکت می‌کند. من همواره جزئیات فعالیت‌های دانشگاه را رصد می‌کنم و پی‌گیر کارهای این دانشگاه هستم. به نظر من فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب بی‌نهایت عالی است و ما افتخار می‌کنیم که چنین دانشگاه غیر انتفاعی‌ای در ایران داریم. دانشگاه ادیان و مذاهب به خلاف دیگر دانشگاه‌های غیرانتفاعی ساختمانی شکیل و درست و حسابی دارد و برازنده است.

این مقام مسئول با اشاره به برخی کاستی‌ها در دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: عیب دانشگاه شما این است که گاهی در انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها عجله به خرج می‌دهد و به نوعی کیفیت را فدای کمیت می‌کند. هرچند که در کمیت دانشگاه ادیان و مذاهب خوب و عالی است، اما باید کمی هم در کیفیت دقت شود.

وی افزود؛ وزارت علوم باید دست‌گیر مراکز علمی و دانشگاهی باشد و دانشگاهی که خودش دارد کار می‌کند و آویزان دولت نیست نباید جلویش سنگ انداخته شود. بارها در شورای معاونین گفته‌ام که دانشگاه ادیان و مذاهب کارش خوب است. دانشگاه‌ها باید مشتری‌محور و ناظر به معضل باشد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اینکه دانشگاه ادیان و مذاهب یک دانشگاه بین‌المللی است، و همواره جزو چند دانشگاه بین المللی برتر کشور بوده است گفت: دانشگاه بیش از ۵۰۰ هیئت خارجی را میزبانی کرده و بعد از کرونا هم چندین سفیر و گروه علمی به این دانشگاه آمده‌اند. ۸۵ درصد از دانشجویان ما غیرایرانی‌ و از ۳۰ کشور جهان هستند.

وی با تاکید بر اینکه کم بودن کیفیت کار علمی در دانشگاه ادیان و مذاهب  یک شایعه است ادامه داد: متأسفانه این شایعه که این دانشگاه در کیفیت بی‌دقت است، به شما و به مجموعه وزارت علوم هم رسیده است. رؤسای دانشکده‌های ما بسیار سخت‌گیرند و در دوران شیوع کرونا و مجازی شدن کلاس‌ها هم نگذاشتیم حتی یک واحد درسی با کم و کاست اجرا شود. ما در پایان‌نامه‌ها بسیار سخت‌گیر هستیم و مشابهت‌یابی در دانشگاه ادیان یگانه و بهتر از همه ایران است. ما در بررسی سرقت علمی پایان‌نامه‌ها به منابع فارسی اتکا نکردیم، و در یک سامانه اختصاصی تمام متون کشورهای عربی را برای بررسی آورده‌ایم . از همین طریق از همه دستگاه‌های مربوطه درخواست می‌کنم که هر هیئتی که می‌خواهند برای بررسی کیفیت کار علمی در دانشگاه ادیان و مذاهب اعزام و این ادعا را ثابت کنند. دانشگاه ادیان و مذاهب هیچ ذی نفعی ندارد و بر اساس مصوبه هیئت مؤسس تمامی درآمدهای دانشگاه صرف خود دانشگاه می‌شود. هیئتی هم از وزارت علوم آمدند و تمام دانشگاه را زیر رو رو کردند و گزارش خاصی ندادند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با انتقاد از برخی رویه‌ها درباره دانشجویان غیر ایرانی گفت: در نامه‌ای با ارایه طرحی خطاب به جناب آقای دکتر رئیسی رئیس محترم جمهور گفتم که ایران می‌تواند یک میلیون دانشجوی غیر ایرانی جذب کند و با این کار مشکل ارزآوری را حل کند.  اکنون ۵۰۰ هزار دانشجوی عراقی در عراق آماده‌ی ورود به ایران‌اند. افغانستان، پاکستان و کشورهای منطقه نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ما هستند.  تعداد دانشجویان خارجی در دولت جدید از ۱۰۶ هزار دانشجو به ۵-۶ هزار دانشجو رسیده است. در حالی که در گزارشی که خدمت مقام رهبری در گذشته از تعداد دانشجویان ارائه شد ایشان از این امر تشکر نموده و بر آن تأکید فرمودند.

در ادامه این جلسه حجت السلام و المسلمین طباطبایی« رئیس دانشکده حقوق» به نمایندگی از دیگر دانشکده‌ها گزارشی از روند کار علمی و برگزاری کلاس‌ها برای دانشجویان غیر ایرانی ارائه کرد.

minister-aragh15
minister-aragh15
minister-aragh
minister-aragh1
minister-aragh2
minister-aragh3
minister-aragh4
minister-aragh5
minister-aragh6
minister-aragh7
minister-aragh8
minister-aragh9
minister-aragh10
minister-aragh11
minister-aragh12
minister-aragh13
minister-aragh14
minister-aragh17
minister-aragh18
minister-aragh19

مطالب مشابه