حجت الاسلام والمسلمین عباس کمساری تاکید کرد؛

فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب در نشر، ترویج و تبیین اندیشه‌های امام خمینی(س) قابل ستایش است

تاریخ انتشار:

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) حجت‌الاسلام و المسلمین عباس کمساری گفت: حقیقتاً فعالیت‌های دانشگاه ادیان در خصوص نشر، ترویج و تبیین اندیشه‌های امام خمینی(س) قابل ستایش است. این دانشگاه با وجود اینکه هیچ وظیفه‌ای در این خصوص ندارد همیشه پیش قدم بوده است.

نشر، ترویج و تبیین اندیشه‌های امام خمینی(س)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، کمیته علمی و اجرایی اولین همایش «بررسی مبانی و رویکردهای فلسفی امام خمینی(س)» ضمن بازدید از مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در قم، با رئیس این مؤسسه حجت‌الاسلام و المسلمین عباس کمساری دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حمیدرضا شریعتمداری رئیس دانشکده فلسفه دانشگاه ادیان و مذاهب در این جلسه بیان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب همواره تلاش کرده که در حوزه احیای سنت‌های اسلامی مخصوصاً بزرگان شیعه و انقلاب اهتمام داشته باشد و بر همین اساس است که اکنون تصمیم گرفته این همایش را برگزار کند. دانشگاه ادیان تاکنون چندین همایش را در جهت تبیین اندیشه‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران برگزار کرده و همچنین در این راستا یک رشته در مقطع دکتری نیز با عنوان عرفان اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی(س) دارد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد این اولین همایشی است که به اندیشه‌های فلسفی امام خمینی(س) خواهد پرداخت. لذا از این جهت بسیار مهم و قابل توجه خواهد بود. از همین رو، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) باید حضور جدی و قابل توجهی در اجرای هر چه بهتر این همایش داشته باشد.

رئیس دانشکده فلسفه دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: به دلیل اهمیت موضوع، ما یک جلسه خدمت مرجع عالیقدر حضرت  آیت‌الله العظمی جوادی آملی رسیدیم و از رهنمودهای ایشان در خصوص موضوع همایش بهره‌مند شدیم. همچنین  در یک جلسه دیگر نیز در خدمت یادگار امام حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بودیم و بنا به توصیه ایشان مقرر شد که از ظرفیت‌های مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)  استفاده کنیم و همکاری شایسته و بایسته‌ای در اجرای این همایش داشته باشیم.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین عباس کمساری ضمن عرض خیر مقدم به کمیته علمی و اجرایی همایش عنوان کرد: حقیقتاً فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب در خصوص نشر، ترویج و تبیین اندیشه‌های امام خمینی(س) قابل ستایش است. این دانشگاه با وجود اینکه هیچ وظیفه‌ سازمانی در این خصوص ندارد از مؤسسات و سازمان‌های دولتی متعددی که برای این گونه مباحث بودجه‌های دولتی دارند پیشی گرفته و همیشه پیش‌قدم بوده است.

وی ادامه داد: طبیعتاً هر جا که قرار باشد نام امام خمینی (س) و اندیشه‌های او مورد بررسی و بازنشر قرار بگیرد مؤسسه تنظیم و نشر حضور جدی و فعالی خواهد داشت. از همین رو موسسه تنظیم و نظر نیز برای هر چه بهتر برگزار شدن این همایش تلاش جدی و وافری در کنار مسؤلان همایش خواهد داشت.

وی افزود: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) بانک اطلاعاتی بسیار گسترده‌ای در خصوص پژوهش‌های انجام شده در موضوع امام خمینی (س) در اختیار دارد که با احصاء پژوهش‌هایی که مرتبط با همایش است از نویسندگان آنها درخواست خواهد کرد تا مقالاتی را به این همایش ارسال کنند. همچنین دست‌نوشته‌ها و مطالب جدیدی در خصوص فلسفه امام خمینی (س) وجود دارد که تلاش خواهد شد در اختیار علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار بگیرد.

مطالب مشابه