به همت معاونت فرهنگی اجتماعی و انجمن‌های علمی دانشگاه؛

اردوی علمی ـ تفریحی قزوین با حضور دانشجویان دانشگاه برگزار شد

تاریخ انتشار:

با حضور دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب از ۵ کشور و همچنین حمایت و محوریت ۵ انجمن دانشجویی دانشگاه، اردوی علمی-تفریحی قزوین برگزار شد.

اردوی علمی-تفریحی قزوین با حضور دانشجویان ایرانی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه با همکاری و محوریت انجمن‌های علمی ـ دانشجویی دانشگاه اردوی علمی ـ تفریحی دو روز با حضور دانشجویان ایرانی و غیرایرانی دانشگاه، در قزوین برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، این اردو با محوریت انجمن علمی فرق تشیع، شیعه شناسی، تاریخ تشیع و تاریخ اسلامی به مقصد استان قزوین و بازدید از قلعه تاریخی الموت در کوه‌های الموت با حضور دانشجویان با پنج تابعیت ایران، افغانستان، عراق، پاکستان و یمن در تاریخ 3 و 4 آذر 1401 به مدت دو روز برگزار شد.

نشست علمی با عنوان «رویکرد انتقادی زیدیه به نظریه تأویل اسماعیلیه» در محل مؤسسه بین ادیانی با همکاری مؤسسه مذکور و اداره اوقاف و امور خیریه قزوین و اساتید ارجمند آقایان دکتر غفوری نژاد و دکتر درزی از دانشگاه ادیان و مذاهب قم و اساتید ارجمند جناب دکتر سید محمد حکاک و دکتر عبدالرفیع رحیمی از دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد که حجت‌الاسلام کریمیان دبیر این نشست علمی بودند.

بعد از برگزاری نشست همه دانشجویان به زیارت بقعه چهار انبیاء و همچنین سرداب این مکان شریف مشرف شدند و حجت‌الاسلام کریمیان تاریخ این بقعه و قدمت قبور و مکان حرم را شرح و توضیح دادند. روز جمعه حرکت به سمت الموت آغاز شد. بعد از صرف صبحانه در وسیله های نقلیه دعای ندبه توسط یکی از خدام حرم کربلا که از دانشجویان عراقی حاضر در اردو بود قرائت گردید. به قلعه رسیدیم، مکانی پرآوازه در دوره تاریخی حسن صباح و اسماعیلیه؛ دانشجویان با حضور در قلعه الموت از جاهای مختلف این قلعه بازدید کردند و سپس به سمت دریاچه إوان یا اُوان به سمت پایین الموت حرکت نمودند.

شایان ذکر است که انجمن‌های علمی ـ دانشجویی به عنوان یک نهاد مستقل، برای انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی در بدنه دانشجویی و به عنوان یک رکن اساسی در راستای تحقق اهداف علمی دانشگاه فعالیت دارند. به همین دلیل است که ارتقای کیفی و هدفمندسازی فعالیت انجمن‌‌ها یکی از رویکردهای دانشگاه ادیان و مذاهب است. از این‌رو چندی است پس از احیای انجمن‌ها و بازنگری در برخی روندهای حاکم و تغییر آیین‌نامه‌ها، فعالیت انجمن‌ها، اردوهای علمی، نشست‌های علمی تخصصی و فعالیت‌های فرهنگی افزایش یافته و پیشرفت قابل چشمگیری داشته است.

trip-qazvin-10
trip-qazvin-10
trip-qazvin-9
trip-qazvin-11
trip-qazvin-1
trip-qazvin-2
trip-qazvin-3
trip-qazvin-4
trip-qazvin-5
trip-qazvin-6
trip-qazvin-7
trip-qazvin-8
trip-qazvin-12
trip-qazvin-13
trip-qazvin-14
trip-qazvin-15
trip-qazvin-16
trip-qazvin-17
trip-qazvin-18
trip-qazvin-19
trip-qazvin-20
trip-qazvin-21
trip-qazvin-22
trip-qazvin

مطالب مشابه