اولین دوره بین المللی کوتاه مدت حکمت هنر اسلامی در دانشگاه ادیان

تاریخ انتشار:

اولین دوره بین المللی کوتاه مدت حکمت هنر اسلامی با پشتیبانی دانشگاه ادیان و مذاهب و با شرکت پژوهشگرانی از چندین کشور امریکایی، اروپایی، افریقایی و آسیایی از اول تا دهم شهریور در سه شهر تهران ، قم و اصفهان برگزار می گردد.

مدرسه اسلامی هنر با همکاری بخش آموزش های کوتاه مدت اداره همکاری های علمی و بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب، اولین دوره بین المللی کوتاه مدت حکمت هنر اسلامی را برگزار می کند.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی معاون امور بین الملل مدرسه اسلامی هنر در گفتگویی با خبرنگار مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب با اعلام این خبر افزود: در این دوره تخصصی بین المللی که با شرکت نوزده پژوهشگر از کشورهای امریکا، انگلستان، هلند، آلمان، ژاپن، اتریش، اندونزی، مالزی، استرالیا، فرانسه، ایتالیا و آذربایجان تشکیل می شود، شرکت کنندگان با تاریخ و فلسفه هنر اسلامی آشنا می شوند.

به گفته آشتیانی مدیر برگزاری این برنامه شرکت کنندگان در این دوره علاوه بر حضور در مدرسه اسلامی هنر در قم به شهرهای تهران، اصفهان و کاشان نیز سفر خواهند کرد و ضمن شرکت در کلاس های تئوریک و نشست های تخصصی برنامه ریزی شده به بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی دارای ابعاد هنری اسلامی خواهند پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی محتوای مواد آموزشی این دوره را شامل مینیاتور، هنرهای تزئینی، مفهوم هنر اسلامی، موسیقی در تمدن اسلامی، خوشنویسی، ‌ادبیات عرفانی، تعزیه، معماری آیینی و غیر آیینی، هنر و سبک زندگی مسلمین اعلام کرد که هر روز از ده روز برگزاری دوره به ترتیب به یکی از این موضوعات اختصاص می یابد.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی معاون امور بین الملل مدرسه اسلامی هنر در پایان در پاسخ به سوالی درباره اهداف برگزاری این دوره گفت: هدف از برگزاری چنین دوره ای معرفی ظرفیت و استعداد هنر برای دیپلماسی و گفتگوی فرهنگ ها و ادیان و نیز آموزش معرفت راستین به هنر اسلامی است چرا که شرق شناسان و اسلام شناسان غربی بیشتر با همان نگاه شرق شناختی به هنر اسلامی نگریسته اند و این واقعیت کمتر مورد توجه قرار گرفته که هنر اسلامی بازنمودی از حکمت، معرفت و عرفان اسلامی است.