ششمین دوره بین‌المللی شیعه شناسی در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

ششمین دوره بین‌المللی کوتاه‌مدت شیعه شناسی که با شرکت استادان و پژوهشگرانی از پنج قاره از روز سه‌شنبه اول اسفند در دانشگاه ادیان و مذاهب قم آغازشده بود، ظهر روز دوشنبه هفتم اسفند پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، ششمین دوره بین‌المللی کوتاه‌مدت شیعه شناسی که با شرکت استادان و پژوهشگرانی از پنج قاره از روز سه‌شنبه اول اسفند در دانشگاه ادیان و مذاهب قم آغازشده بود، ظهر روز دوشنبه هفتم اسفند پایان یافت.

شرکت‌کنندگان در این دوره بین‌المللی که از کشورهای مختلفی چون آمریکا، استرالیا، اتریش، ژاپن، پاکستان، عراق، نیجریه و سودان بودند، با مهم‌ترین سرفصل‌های تاریخی و اعتقادی تشیع ازجمله تاریخ شکل‌گیری، پیدایش و فرق تشیع، تشیع و ایران معاصر،‌ منابع تفکر شیعی، دکترین مهدویت، امامت، آیین‌های عزاداری و سرور، ادعیه و زیارات، اخلاق شیعی، اندیشه سیاسی تشیع،‌ اجتهاد و فتوا، و نیز تشیع و زنان، شیعه و گفتگو و دکترین سیاسی تشیع آشنایی یافتند.

در این دوره اساتید حوزه و دانشگاه ازجمله محمد لگنهاوزن، محمدعلی شمالی، سیدحسن اسلامی،‌ حمیدرضا شریعتمداری، سید صادق حقیقت، محمد سمیعی، نعمیه پورمحمدی، مهدی رضازاده، حامد فیاضی و محسن قنبری به ارائه سخنرانی پرداختند.

همچنین در این دوره همانند دوره پیشین علاوه بر میهمانان خارجی، دانشجویان و پژوهشگرانی از داخل کشور نیز حضور داشتند که فضای تعامل و گفتگو را فراهم می کرد.

گفتنی است شرکت‌کنندگان در پنجمین دوره بین‌المللی شیعه شناسی با پایان بخش آموزشی برنامه، به گردشگری فرهنگی در شهرهای قم اصفهان، کاشان و تهران نیز می پردازند تا از نزدیک در جریان فضای فرهنگی و اجتماعی کشورمان قرار گیرند.