حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب تاکید کرد؛

غیرت و وطن‌دوستی جانبازان و شهدای ما زبان‌زد جهانیان است

تاریخ انتشار:

مظلومیت، معنویت، شجاعت، غیرت و وطن‌دوستی شاخصه‌های رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با گرامی‌داشت یاد و خاطره امام و شهدا و دلاوری‌های رزمندگان اسلام بیان کرد: هفته دفاع مقدس یکی از مهمترین ایام در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

وی با طرح این سئوال که چرا در یک دانشگاهی که حدود هشتاد درصد آن دانشجویان عراقی هستند مراسم گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود گفت: در این جنگ هر دو کشور ایران و عراق  گرفتار یک شخص (صدام) بوده‌اند و ظلمی که در این میان به مردم عراق شد کمتر از ظلمی که به مردم ایران شد، نبود و ما باید به بیان حقایق این جنگ بپردازیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اضافه کرد؛ ما در طول این جنگ و در دفاع از خاک وطن و اررزش‌های اصیل اسلامی حدود دویست هزار شهید تقدیم امام و امت کردیم  و ملت عراق نیز حدود سیصد هزار شهید داده‌اند و این شهدای عراقی به دست صدام یا به دست دنباله ‌روان او که همان داعشی‌ها و بعثی‌ها هستند به درجه رفیع شهادت رسیدند.جنگ ما در جبهه‌ها بود، اما جنگ مردم عراق در خانه‌ها و کوچه‌ها اتفاق ‌افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در ادامه این جلسه بیان کرد: رزمندگان ما در دفاع مقدس پنج عنصر و شاخصه را داشتند. مظلومیت، معنویت، شجاعت، غیرت و وطن‌دوستی از مهمترین ویژگی‌های رزمندگان ما بود که باعث پیروزی آنان در جنگ با صدام شد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به این‌که معنویت در دفاع مقدس بسیار مورد توجه رزمندگان بود و در این جنگ ما یک بنای جدید در جنگ‌های کلاسیک و غیرکلاسیک ایجاد کردیم گفت: در سال ۱۳۵۸ بنده مسئول عقیدتی سپاه گچساران بودم و آقای فضلی مسئول نظامی سپاه گچساران بود. شبی در لشکر ایشان سخنرانی داشتم. ایشان بعد از سخنرانی بنده فرمودند: جناب نواب، شما اگر ده تا از این سخنرانی‌ها داشته باشید می‌توانید ده تا از تانک‌های ما را هدیه بگیرید. چرا این حرف را ‌زدند؟ ایشان به این دلیل این حرف را زدند چون معنویت را در بین رزمندگان تاثیرگذار می‌دیدند.

وی همچنین بیان کرد؛ مظلومیت دومین عنصری بود که ما را در برابر دشمن مقاوم می‌کرد. آن طرف جبهه یک ستمگر غاصب بود که هر کاری از دستش برمی‌آمد انجام می‌داد و این طرف جبهه یک عده جوان متدین و ملتزم به اخلاق اسلامی حضور داشتند. در یکی از عملیات‌های جنگی برخی از جوانان ما می‌خواستند به وسیله سم عراقی‌ها را مسموم کنند، اما آقای فضائلی با اشاره به کلامی از فرمایشات نبی مکرم اسلام(ص) گفتند:دین ما و پیامبر ما چنین اجازه‌ای را به ما نداده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خاطر نشان کرد؛ در این طرف جبهه ارزش‌ها ملاک بود و در آن طرف ظلم بیداد می‌کرد. به قدری این ارزش‌ها رتبه ‌بالایی در سپاه رزمندگان داشت که برای صدور دستور پرتاب موشک هم فرماندهان کمی تردید داشتند. آنها احتیاط می‌کردند که مبادا دستشان به خون سرباز بی‌گناه عراقی آلوده شود و نمونه بارز آن زمانی بود که ما می‌خواستیم بانک رافدین را مورد هدف قرار بدهیم و فرماندهان دلاور ما احتیاط می‌کردند که بی‌گناهانی مانند نگهبانان کشته نشوند. ولی صدام در کشتن ما هیچ ابایی نداشت و این مظلومیت ما بود که ما را به این رتبه رساند و امروز موشک‌هایی که ساخته‌ایم و شما شاهد آن هستید در نتیجه همان مظلومیت‌های ماست.

سید ابوالحسن نواب در ادامه بیان کرد: چند وقت پیش در دیداری که با  فرمانده هوا وفضا داشتم، ایشان برآوردشان این بود که موشک بالستیک نقطه زن ارزشش در جنگ‌های دفاعی بالاتر از بمب اتم است. با بمب اتم می‌توان تل‌آویو را با خاک یکسان کرد اما ننگ و نفرت جهانی آن باقی خواهد ماند. زیرا در اثر این بمب علاوه بر صهیونیست‌ها برخی بی‌گناهان مانند یهودیان، مسیحیان و … نیز کشته خواهند شد. زدن نقاط حساس و استراتژیک اسرائیل برای ما سخت نیست. ما موشک بالستیک نقطه‌زن ساخته‌ایم تا بتوانیم در صورت تعدی اسرائیل و دشمنان‌مان آنها را نابود سازیم.

وی سپس به تشریح عنصر شجاعت در جنگ پرداخت و گفت: زمانی‌که نماینده ولی فقیه در سپاه بودم، شبی در میان سخنرانی‌ام در جمع رزمندگان اسلام دوستی آمد و از عزیزانی که پای منبر حضور داشتند خواست که ده نفر راننده فدایی تانکرهای بنزین را به خط مقدم ببرند. در آن اوضاع خطرناک شهامت زیادی می‌خواست که کسی این وظیفه خطیر را قبول کند. شاید باورش سخت باشد اما در همان جلسه نه ده نفر، بلکه صد نفر اعلام آمادگی کردند، به این شجاعت می‌گویند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین با اشاره به غیرت بسیار بالای رزمندگان اسلام بیان کرد؛ نیروهای بعثی عراقی یک دختر خرمشهری را اسیر گرفته، شهید کرده و روی یک ستون برق در شهر آویزان کرده بودند. سه تا از جوانان باغیرت مأمور شدند تا جنازه دختر را پایین بیاورند. این سه نفر شهید شدند تا جنازه این دختر از روی تیر برق پایین بیاید. بله درست است، سربازان ما باغیرت بودند و روی زنان و ناموس هم‌وطنان‌شان حساسیت داشتند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در پایان سخنان خود به یکی دیگر از ویژگی‌های جوانان رزمنده پرداخت و گفت: وطن‌دوستی  چیزی است که من بر روی آن بسیار تأکید دارم. و برای ما، وطن‌دوستی از نان شب هم واجب‌تر است.

وی ادامه داد؛ اگر به تاریخ مراجعه کنیم خواهیم دید که چه کسانی از خاک وطن به بیگانگان بذل و بخشش کردند و جوانان ما در عهد جمهوری اسلامی و در راه وطن و درفاع از آرمان‌های اسلامی چگونه در مقابل دشمن جنایتکار سرتاپا مسلح  اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک میهن عزیزمان در تصرف و اشغال دشمن باشد و امروزه غیرت و وطن‌دوستی جانبازان و شهدای ما در جنگ تحمیلی زبان‌زد جهانیان است.

مطالب مشابه