حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب تاکید کرد؛

مسئله اصلی در دانشگاه ادیان و مذاهب انسان و انسانیت است

تاریخ انتشار:

استقلال ما خوش‌آیند دیگران نیست و تمام دعوای غرب با ما بر سر همین استقلال است.

جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های کشور آلمان با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب ضمن خوش آمدگویی به اساتید و دانشجویان آلمانی گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب منزل شماست. چون همه با هر آیین و دینی می‌توانند در اینجا تحصیل کنند و درب‌های این دانشگاه به روی همه‌ی کسانی که علاقه‌مند کسب حقیقت و معرفت هستند همیشه باز است.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد؛ مسئله اصلی در این دانشگاه انسان و انسانیت است و ما روابط بسیار خوبی با دانشگاه‌های معتبر جهان به خصوص آلمان داریم و بیش از ده سال است که با گسترش ارتباطات علمی و فرهنگی با دانشگاه‌های آلمان در زمینه تبادل دانشجو و اساتیدگام برداشته‌ایم.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب افزود؛آلمان هیچ وقت در تاریخش استعمارگر نبوده بنابراین ما روابط بسیار خوبی با آلمان داریم و این کشور مرکز فلاسفه اخلاقی بزرگی است.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا ایران با آنچه در رسانه‌ها نشان داده می‌شود متفاوت است بیان کرد: متاسفانه رسانه‌های غربی حقایق ایران اسلامی را به تصویر نمی‌کشند و این شاید به این جهت باشد که ما از آغاز انقلاب اسلامی خود تاکنون بر روی استقلال تأکید کرده‌ایم و یک کشور مستقل هستیم. البته ما نیز همچون کشورهای دیگر مشکلات مختلفی داریم، ولی استقلال ما خوش‌آیند دیگران نیست و تمام دعوای غرب با ما بر سر همین استقلال است. در زمان شاه، چرچیل بدون اجازه وی وارد ایران شد و بدون دیدار با وی از ایران رفت. اکنون به برکت انقلاب اسلامی کسی با کارمندان دانشگاه ما نیز نمی‌تواند چنین رفتاری نماید.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: ما دشمن هیچ کس نیستیم و به همه احترام می‌گذاریم. در فرهنگ ما شعر «بنی آدم اعضای یکدیگرند» رواج دارد و این فرهنگ ماست. ما نگران حرف‌های رسانه‌ها نیستیم، چون در ایران زندگی در جریان است. غربی‌ها به دنبال تبلیغات سوء علیه ایران هستند. برای مثال چندین روز تبلیغ کردند که رهبری بیمار است؛ در حالی که ایشان یک روز بعد از این هجمه رسانه‌ای در جمع دانشجویان به ایراد سخن پرداختند.

مطالب مشابه