عرضه ۴۰۰ عنوان کتاب انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب در نمایشگاه

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ مهدی‌محمدی شجاعی، مدیر  کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: انتشارات ادیان و مذاهب، با حضور در سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،  بیست‌و‌سومین تجربه مشارکت در نمایشگاه کتاب تهران را ثبت می‌رساند. این انتشارات با ۴۰۰ عنوان کتاب در بخش حضوری و مجازی شرکت می‌کند.

وی ادامه داد: رویکرد غرفه انتشارات ادیان و مذاهب در نمایشگاه کتاب تهران، فروش کتاب صرف نیست بلکه تعامل با ناشران، تبادل اطلاعات، معرفی کتاب‌ها و برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی با حضور پژوهشگران و دانشجویان و اهالی رسانه، از برنامه‌های مهم این غرفه در نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود.

شجاعی درباره جزئیات این برنامه‌ها گفت: حضور پژوهشگران و استادان دانشگاه ادیان و مذاهب در غرفه این انتشارات برای پاسخگویی به پرسش‌های دانشجویان و مردم یکی از برنامه‌های مهم غرفه انتشارات ادیان و مذاهب است زیرا با توجه به رویکرد تبلیغات مذاهب ضاله سوالات مردم و دانشجویان در این زمینه بسیار است و محل پاسخ این پرسش‌ها بی‌تردید باید به‌صورت علمی و از محلی مانند دانشگاه باشد.

وی افزود: امسال استادان و پژوهشگران دانشگاه ادیان و مذاهب ساعتی از روز را در غرفه انتشارات این دانشگاه حضور می‌یابند و به پرسش‌های مردم و دانشجویان پاسخ می‌دهند. همچنین رسانه‌ها  با حضور در غرفه انتشارات ادیان و مذاهب و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ می‌توانند در موضوعات مختلف مانند یهودیت، مسیحیت، اباضیه و بهائیت، پاسخ علمی پرسش‌های خود را از سوی استادان این دانشگاه دریافت کنند.

بودجه ۴۰۰ میلیون تومانی برای خرید از نمایشگاه کتاب

شجاعی درباره بودجه خرید منابع برای کتابخانه ادیان و مذاهب از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم گفت: یک بخش دیگر حضور دانشگاه ادیان و مذاهب در نمایشگاه بین آلمللی کتاب تهران علاوه بر حضور انتشارات این دانشگاه و عرضه کتاب‌هایش در غرفه انتشارات ادیان و مذاهب، خرید کتاب برای کتابخانه این دانشگاه است.

وی درباره بودجه خرید برای کتابخانه ادیان و مذاهب از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار کرد: امسال ۴۰۰ میلیون تومان بودجه برای خرید کتاب‌های فارسی از نمایشگاه بین‌لمللی کتاب تهران در نظر گرفته شده است.

شجاعی درباره موضوعات کتاب‌های خریداری شده از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: با توجه به  گسترش دانشگاه‌ها و رشته‌های جدیدی که در بخش حقوق، زن و خانواده، رسانه، فقه و حقوق و فلسفه در کشور ایجاد شده و همچنین با توجه به وجود رشته ادیان و مذاهب در دانشگاه‌های کشور به عنوان یک رشته قدیمی ؛ نیاز است که کتابخانه منابع جدید را برای دانشجویان وپژوهشگران خود تهیه کند.

افق کتابخانه تا سال ۱۴۰۵ تهیه ۵۰۰ هزار جلد کتاب است

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به رویکرد کتابخانه این دانشگاه تا سال ۱۴۰۵ گفت: هدف کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب با توجه به دستور ریئس دانشگاه این است که تعداد منابع خود را تا سال ۱۴۰۵ به ۵۰۰ هزار جلد کتاب برساند. اکنون این کتابخانه ۱۱۰ هزار جلد کتاب تخصصی دارد.

شجاعی درباره گسترش منابع دیجیتال کتابخانه ادیان و مذاهب گفت: بنابر افق دید کتابخانه تا سال ۱۴۰۵، قرار است پایگاه و منابع دیجیتالی کتابخانه ادیان و مذاهب تا سال ذکر شده به یک میلیون منبع و پایگاه اطلاعاتی برسد.

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب درباره سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در بسیاری از کشورهای آسیایی، عربی و دهلی نو نمایشگاه کتاب با محوریت فروشگاهی برگزار می‌شود زیرا  زیرساخت‌های عرضه کتاب در این کشورها به جامعیت کشورهای اروپایی نیست.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با هدف رفع خلاء ویترین کتاب برگزار می‌شود؛ عنوان کرد: واقعیت این است که همه کتاب‌های ناشران  نمی تواند در ویترین کتابفروشی‌ها قرار بگیرد و کتابفروشان با توجه به وضعیت گرانی کاغذ  و کمبود فضا فقط می‌توانند کتاب‌های خاصی را در ویترین خود قرار ‌دهند و نمایشگاه کتاب فرصتی برای دیدن شدن همه آثار ناشران در یک ویترین است.