ایران و یمن دشمنان مشترکی به نام های آمریکا و اسرائیل دارند

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از خبرنگار مهر، سردار حسن شاهوار در نشست علمی مطالعات فرق شیعه که به همت انجمن علمی فرق تشیع دانشکده تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب و با حضور اساتید این دانشگاه در سالن آیت الله قاضی دانشگاه جندی شاپور دزفول برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) در ابتدای نهضت انقلاب در سال ۴۲ محورهایی را برای حرکت انقلاب اسلامی ترسیم کرد و اولین و اساسی‌ترین محوری که برای این نهضت مدنظر داشت پشتوانه ایدئولوژیک نهضت اسلام و مکتب حیات بخش شیعه بود.

سردار شاهوارپور، دومین محور نهضت انقلاب را پشتیبانی از نهضت‌ها و مستضعفان دانست و افزود: حضرت امام(ره) همواره حمایت از مردم مظلوم فلسطین و رویکرد دفاع از مظلومان و مسلمین را به عنوان یک راهبرد اساسی بیان می‌کردند که مقام معظم رهبری نیز بر همین مبنا حرکت خود را ادامه دادند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان، خشم نسبت به ظالم و دفاع از مظلوم را رویکرد امام علی (ع) عنوان کرد و گفت: مردم با مقاومتی که از خود نشان دادند در مقابل رژیم ستمشاهی پیروز شدند و همواره شعار دشمنی علیه استکبار جهانی سر دادند و کوتاه نیامدند.

سردار شاهوار پور عنوان کرد: این موضع باید در تمام دنیا تداوم یابد زیرا استکبار جهانی از ابتدای انقلاب با برنامه و حساب شده عمل کرده و با جریان‌های نفاق، چپ، ضدانقلاب و تجزیه طلب پیش آمده است.

وی بیان کرد: جنگی نابرابر علیه ایران آغاز شد ولی اولویت ملت ایران این بود که در مقابل اقدامات دشمن مقاومت فعالی را کنند و نشان دهند در مقابل استکبار جهانی می‌توانند، بایستند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: اولین تعدی به استان‌های مرزی از جمله خوزستان صورت گرفت و دزفول در بدو حمله جزو اولین اهداف دشمن بود زیرا هیچ محدودیتی برای جنگ نداشت.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه دشمن برای نابودی حیات در شهر دزفول از هیچ اقدامی کوتاهی نکرد و در مقابل این اقدامات، مردم ما در شهر دزفول یک مقاومت فعال رقم زدند، ادامه داد: ایستادگی و مبارزه همه جانبه در مقابل حملات دشمن به صورت یک رویکرد عام از کوچک‌ترین شهروند تا میان سالان در دزفول ادامه یافت و همه اقشار در مقابل دشمن ایستادند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان گفت: این مقاومت در حالی رقم خورد که فرماندهان شاهنشاهی هیچ مقاومتی در برابر دشمن نداشتند و با یک تهدید، کشور را رها کردند و متجاوزان انگلیسی و روس‌ها هر کاری خواستند در کشور انجام دادند.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه امروز باید به مردم یمن مباهات کرد، افزود: مردم یمن سال‌ها در مقابل متجاوزان مقاومت کردند و ایستادند از سویی ایران و یمن دشمن مشترکی به نام آمریکا و اسرائیل و دست نشانده آنها در منطقه یعنی عربستان دارند که بر علیه ملت مظلوم یمن جنگید.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان با بیان اینکه دین و مدل رهبری دزفول و یمن مشترک است، گفت: کیفیت ایستادگی مردم دزفول در هشت سال یک مقاومت مردمی بود که امروز هم در یمن چنین است؛ حتی اگر نان و سلاح نباشد باید با اقتدا به فرهنگ عاشورایی با دست خالی مقاومت کرد.

سردار شاهوارپور نابرابری سلاح و تجهیزات را از دیگر اشتراک‌های مقاومت دزفول و یمن دانست و گفت: بمباران بی رحمانه کودکان و افراد پیر و جوان بی‌پناه از اشتراک‌های مردم یمن و دزفول است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدایی که در شکل گیری جبهه واحد اسلامی نقش برجسته و مستقیمی داشتند از جمله سردار سلیمانی و یارانش، عنوان کرد: سردار سلیمانی در پشتیبانی از جبهه مقاومت و دفاع از حرم های شریف تمام قد ایستاد؛ شهدای مظلوم یمن نیز چنین بودند و ملتشان بیدار شدند و در مقابل متجاوزان ایستادند.

سردار شاهوارپور از برگزار کنندگان این برنامه و خواهر خواندگی شهرهای دزفول و صعده یمن قدردانی کرد و افزود: تاریخ بداند امروز اسلام راستین در مقابل اسلام آمریکایی ایستاده و با کیفیتی که شایسته مردم مظلوم دنیا است در راستای اهداف شهدا گام برمی دارد.