دفاعیه پایان نامه کارشناسی ارشد «عوامل و موانع پیشرفت شیعه در دوران معاصر با تأکید بر آراء و سیره امام موسی صدر»

تاریخ انتشار:

در این جلسه که آقایان دکتر شریعتمداری به عنوان استاد راهنما و دکتر طباطبایی به عنوان استاد داور حضور داشتند و در غیاب دکتر کمالیان به عنوان استاد مشاور انجام شد، جمعی از اساتید و دانشجویان علاقمند و همچنین ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب حجت الاسلام و المسلمین نواب حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم سید علی بطحایی به دفاع از رساله خود در مهلت مقرر پرداخت. وی در بیان چکیده ای از رساله خود گفت: امام موسی صدر شخصیت کم نظیری است که در مدت بیست سال حضور و رسالت اجتماعی اش در لبنان اقدامات بزرگی را انجام داد. بطحایی در مورد جایگاه امام موسی صدر در این رساله، تأکید کرد: هدف این بوده که امام موسی صدر به عنوان یک شخصیت ارزشی معرفی شود.

وی در بیان فصل دوم رساله خود تصریح کرد: مصداق عالم به زمانه، امام موسی صدر است و توجه به عوامل و راه های کامیابی او می تواند چراغ راهی روشن در جهت مسیر تبلیغ دین و پیشرفت شیعه در دنیای معاصر باشد. بطحایی در پایان توضیحات خود، با بیان اینکه امام موسی صدر توانست نظام متحد و متکامل همگرایی بر مبنای انسان را بنیان گذاری کند، خاطر نشان کرد: وحدت یعنی کاملا یکی شدن، اما اتحاد یعنی در پاره ای از موقعیت ها برای اهداف مشترک یکی شویم.

در ادامه این دفاعیه، دکتر طباطبایی داور این مراسم که خواهر زاده امام موسی صدر هم می باشند، درباره جایگاه امام موسی صدر توضیحاتی داده و خاطره ای از ایشان بیان نمود.

 پس از صحبت های اساتید داور و راهنما، حجت الاسلام و المسلمین نواب نیز در مورد جایگاه امام موسی صدر توضیحاتی داده و از برگزاری کنگره امام موسی صدر در دانشگاه ادیان و مذاهب، در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب امام موسی صدر را پدر علمی این دانشگاه و پدر معنوی خود اعلام کرده، رساله آقای بطحایی را مقدمه ای در برگزاری کنگره امام موسی صدر دانست و در نهایت از خداوند متعال برای امام موسی صدر طلب استخلاص و آزادی نمود.

در پایان این جلسه اساتید راهنما و داور پس از شور و مشورت و با توجه به نحوه دفاع دانشجو، رساله وی را مورد قبول تشخیص دادند.

مطالب مشابه