برگزاری جلسه دفاعیه پایان نامه

برگزاری دفاعیه «رویکرد مسیحیت تبشیری در ایران از زمان قاجار تاکنون»

تاریخ انتشار:

در این جلسه که آقایان دکتر مفتاح به عنوان استاد راهنما، حجت الاسلام و المسلمین صادق نیا به عنوان استاد مشاور، کاشانی و وحیدی اساتید داور، دکتر نصیری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و نیز جمعی از دانشجویان علاقه مند حضور داشتند، ابتدا دانشجو میترا رحمتی به ارائه پایان نامه خود در مهلت مقرر پرداخت.

دانشجوی رشته ادیان ابراهیمی در دفاع از پایان نامه خود گفت: از مهم­ترین روش­های تبلیغی کلیسا از گذشته تا حال، ارائه خدمات به نام مسیح در میان اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه است. این فعالیت­ها در قالب توزیع کتاب مقدس و جزوه­ های مذهبی در لوای خدمات درمانی و آموزشی در روستاها و شهرها ارائه می­ شود. فعالیت­ های تبشیری اینترنتی و شبکه­ های ماهواره­ ای و حتی تبشیرهای خانگی همه در یک راستا بوده و با هدف قراردادن مبانی اسلامی در قالب رفتارهای ناپسند و متعصبانه و القای این مطالب به مخاطبین، سعی بر جلوه نمایی مسیحیت و نجات با نام مسیحیت دارند. 

در ادامه این جلسه پس از بیانات اساتید داور، دکتر صادق نیا استاد مشاور، به یک نکته اساسی در نگارش پایان نامه اشاره نمود، اینکه دانشجو باید در ابتدای پایان نامه، سؤال اصلی پژوهش را مشخص کرده و رساله را بر اساس آن سوال بنویسد؛ به عقیده دکتر صادق نیا، دانشجویی که سوال نداشته باشد نمی تواند یک پژوهشگر موفق باشد.

در پایان این نشست هم ، آقای دکتر مفتاح ضمن تحسین این پایان نامه، آن را به لحاظ  کمک به نحوه تعامل ما با سایر ادیان قابل توجه و تقدیر دانست و افزود این پایان نامه به جنبه عینی روابط ما با پیروان سایر ادیان پرداخته است.

در پایان این جلسه اساتید راهنما، مشاور و داوران به همراه معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی وارد شور شدند و پس از بررسی پایان نامه و استماع دفاعیات دانشجو و مشاهده نحوه دفاع وی این پایان نامه را مورد قبول با امتیاز عالی تشخیص دادند.

 

 

مطالب مشابه