دفاعیه پایان نامه «الگوی آرامش در روان شناسی دین و اخلاق اسلامی»

تاریخ انتشار:

در این جلسه دفاعیه که عصر دوشنبه 26 مهر با حضور دکتر قلی زاده در سمت استاد راهنما، دکتر فعالی  استاد مشاور و نیز حجت الاسلام سالاری فر به عنوان استاد داور به همراه جمعی از دیگر دانشجویان در سالن کنفرانس دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، حجت الاسلام مرتضی حبیبی سی سرا دانشجوی رشته دین شناسی دانشکده ادیان این دانشگاه از پایان نامه خود دفاع کرد.    

وی در دفاع از پایان نامه خود اظهار داشت: آرامش از بزرگ ترین دغده ها و گمشده های بشر در دنیای امروز است که به نظر می رسد علم روان شناسی و اخلاق اسلامی بیش از سایر رشته های علمی در صدد تعریف و پاسخ گویی به جویندگان آن برآمده اند اما در عین همسانی و هم پوشانی در برخی موارد، در سه حوزه تبیین مفهومی، برشماری عوامل تنش آفرین و آرام بخش و تکنیک های نیل به آرامش بین آن دو تفاوت های قابل توجهی نیز دیده می شود.

حبیبی افزود: نوشتار حاضر که در چهار فصل: کلیات، روان شناسی دین، اخلاق اسلامی و فصل مقایسه و ارائه الگو تدوین یافته با تبیین ماهیت موضوع، عوامل بستر ساز و راهکار های دست یابی به آرامش در هر دو دیدگاه با روشی توصیفی و تحلیلی به بررسی مقایسه ای دو دیدگاه پرداخته و سر انجام الگویی ارائه داده است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سالاری فر استاد داور این پایان نامه، با تمجید از حبیبی به دلیل استفاده از منابع موثق و دست اول، ساختار خوب و نیز استفاده از امکانات نرم افزاری و تصاویر خوب در تدوین پایان نامه، بررسی موضوع از دو دیدگاه را در آن ستود و خواستار افزوده شدن مبحث انتظار منجی و ولایت پذیری به عنوان یکی از عوامل نیل به آرامش در این اثر شد.

        حجت الاسلام و المسلمین دکتر قلی زاده نیز به عنوان استاد راهنما این پایان نامه را با توجه به نوپا بودن مباحث روان شناسی دین در دانشگاه ادیان و مذاهب خوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که این گونه پایان نامه ها ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام دکتر فعالی استاد مشاور هم با مثبت ارزیابی کردن این پایان نامه به دلیل تطبیقی بودن آن و ارائه الگو که در چنین مباحثی دشوار نیز هست این یایان نامه را ستود.

در پایان این جلسه اساتید راهنما، مشاور و داوران به همراه معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی وارد شور شدند و پس از بررسی پایان نامه و استماع دفاعیات دانشجو و مشاهده نحوه دفاع وی این پایان نامه را مورد قبول تشخیص دادند.

مطالب مشابه