از ترجمه ثلث دوم از کتاب The Jewish War در قالب پایان نامه دفاع شد

تاریخ انتشار:

از ترجمه ثلث دوم از کتاب The Jewish War در قالب پایان‌نامه دفاع شد

در قالب پایان‌نامه کارشناسی ارشد از عنوان «ترجمه ثلث دوم از کتاب The Jewish War اثر Josephus Flavius» با حضور تنی چند از اساتید و دانشجویان دفاع شد.

به گزارش گروه تأمین اخبار و اطلاعات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، در این جلسه دانشجو علی قناعتیان جهرمی از پایان‌نامه خود با عنوان «ترجمه ثلث دوم از کتاب The Jewish War اثر Josephus Flavius» دفاع کرد. دکتر بهزاد سالکی استاد راهنما و علی شهبازی استاد مشاور این پایان‌نامه بودند و حسین سلیمانی داوری این اثر را بر عهده داشت.

در ذیل چکیده این پایان‌نامه ارائه می‌گردد.

 

چکیده:

یوسفوس (در عبری یوسف بن متتیاهو، به لاتین فلاویوس یوسفوس) در سال 37 یا 38 میلادی در اورشلیم در خانواده‌ای عالی‌رتبه از طبقه کاهنان یهودی زاده شد. زبان مادری او در آنجا آرامی بود، اما یونانی هم می­دانست.

 او در زندگی‌نامه‌ای که به قلم خود به رشته تحریر درآورده است، به ما می‌گوید که در سال 64 م. به عنوان سفیر به روم فرستاده شد تا عده­ای از کاهنان یهودی زندانی را آزاد کرده، امنیت آنان را تأمین کند. دو سال پس از بازگشت او به اورشلیم، به تازگی خیزش یهودیان علیه رومیان آغاز شده بود و یوسفوس به جلیل اعزام شد تا دفاع یهودیان در برابر رومیان را رهبری کند.

 به دنبال سقوط شهر یوتاپاتا در سال 67 م. او کوشید فرار کرده، مخفی شود؛ اما به دست رومیان اسیر شد. او برای حفظ جان خود یک پیش‌بینی کرد و آن اینکه هم وسپاسیانوس و هم تیتوس که رهبری جنگ را بر عهده داشتند بر تخت پادشاهی خواهند نشست. این پیش‌گویی باعث شد در دو سال اسارتش با او با مدارا رفتار شود. یوسفوس به دستور وسپاسیانوس با یک دختر یهودی از میان اُسرا ازدواج کرد. او همسر اول خود را در اورشلیم تنها گذاشته بود. سرانجام او پس از نگارش چهار کتاب مهم  در حدود سال 100 م. درگذشت.

کلید واژه­ها: یوسفوس، رومیان، اورشلیم، شورشیان، یوتاپاتا.

 

 

 

 

 

مطالب مشابه