چالش ادیان ابراهیمی با رسانه های اجتماعی

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهراب صادق‌نیا عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در برنامه رادیویی «سوفیا» نظرات خود درباره «دینداری در عصر دیجیتال» را مطرح کرد.

وی در بخشی از سخنان خود در رابطه با این‌که باید محتوا را بدون آسیب رساندن به معنای آن انتقال داد، گفت: گاه یک محتوا را می‌توان از منبر و یا تئاتر و سینما منتقل کرد و هرچه تجربه ادیان در این حوزه فزونی گرفت، بیشتر بدین نتیجه رسیدند که رسانه‌ها چیزی بیشتر از ابزار هستند.

صادق‌نیا رسانه‌های امروز را به عنوان «پیام» تعریف کرد و گفت: این‌ها رابطه‌ای دیالکتیک با محتوا دارند ولی ابتدا تصور می‌شد این رسانه‌ها نیز ابزاری هستند که توسط آن‌ها می‌توان هر نوع پیامی را انتقال داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: در این بین می‌توان یک متن دینی را از طریق منبر انتقال داد و به یک معنا دست یافت و همین متن دینی را از طریق رسانه‌ای دیگر منتقل کرد.

وی بیان کرد: ادیان ابراهیمی به دلیل دارا بودنِ مرجع و مرجعیت داشتن، نهادی قوی دارند و رسانه‌های جمعی و اجتماعی، این نهاد دینی را تهدید کرده و به چالش می‌کشاند.

مطالب مشابه