دانشکده عرفان در یک نگاه

تاریخ انتشار:

گروه تصوف و عرفان اسلامی در سال ۱۳۸۶ در ضمن مجموعه دانشکده مذاهب فعالیت خود را آغاز کرد. 

این گروه به‌تدریج با گسترش فعالیت‌های خود، موفق شد در سال ۱۳۹۵ مجوز رسمی تأسیس دانشکده عرفان را برای سه گروه آموزشی ذیل در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دریافت کند: "تصوف و عرفان اسلامی"، "عرفان اسلامی و اندیشه امام خمینی" و "ادیان و عرفان".

این دانشکده برای رشته‌های "تصوف و عرفان اسلامی" و "عرفان اسلامی و اندیشه امام خمینی" در مقطع دکتری و رشته‌های "تصوف و عرفان اسلامی" و "ادیان و عرفان" در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد. افزون‌براینکه پذیرش در رشته تصوف و عرفان اسلامی به‌صورت مجازی (غیرحضوری) از سال ۱۳۹۳ برقرار بوده است.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده عرفان در گروه عرفان اسلامی 197 نفر و گروه ادیان و عرفان 32 نفر بوده‌اند که از میان ایشان  تا سال 1400 در گروه عرفان اسلامی 137 نفر و در گروه ادیان و عرفان 6 نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند.

همچنین دانشجویان مقطع دکتری این دانشکده در رشته تصوف و عرفان اسلامی 158 نفر و رشته عرفان نظری و اندیشه امام خمینی (ره) 36 نفر بوده‌اند. از میان دانشجویان مقطع دکتری دانشکده عرفان تاکنون 72 نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند. در همین مقطع در رشته عرفان نظری و اندیشه های امام خمینی(ره) 14 دانشجو در حال تحصیل و یا نگارش پایان نامه می باشند.

مطالب مشابه