به مناسبت میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها)

مقام معنوی حضرت زهرا در کلام بزرگان عرفان و معنویت

تاریخ انتشار:
به مناسبت سالروز ولادت بضعه الرسول حضرت زهرا (سلام الله علیها) کلام برخی از بزرگان درباره مقام معنوی آن حضرت را یادآور می‌شویم.
 
مرحوم آیت‌ا… شاه‌آبادی، استاد عرفان امام خمینی(ره) درباره عظمت حضرت زهرا(س) می‌گفت: «مقام قرب پروردگار محقق نمی‌شود مگر از طریق خانم حضرت زهرا (س).»
 
امام خمینی(ره) می‌فرمود: «فاطمه یک زن معمولى نبوده است؛ یک زن روحانى، یک زن ملکوتى، یک انسان به تمام معنا انسان، تمام نسخه انسانیت، تمام حقیقت زن، تمام حقیقت انسان. … تمام هویت هاى کمالى که در انسان متصور است و در زن تصور دارد- تمام- در این زن است. زنى که اگر مرد بود، نبى بود؛ زنى که اگر مرد بود، به جاى رسول اللَّه بود. … از مرتبه طبیعت شروع کرده است، حرکت کرده است؛ حرکت معنوى؛ با قدرت الهى، با دست غیبى، با تربیت رسول اللَّه- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- مراحل را طى کرده است تا رسیده است به مرتبه ‏اى که دست همه از او کوتاه است.» (صحیفه امام، ج‏7، ص: 337 )
 
آیت‌الله مصباح یزدی(ره) می‌فرمود: «ما که نمی‌شناسیم خانمی بهتر از حضرت زهرا (سلام الله علیها) در عالم آفریده شده باشد. خانمی که خدای متعال به عبادتش بر همه فرشتگان مباهات کند: «یَا مَلَائِکَتِی انْظُرُوا إِلَى أَمَتِی فَاطِمَهَ؛» (ای فرشتگان من! به بنده‌ام فاطمه بنگرید!)»

مطالب مشابه