قابل توجه دانشجویان مقطع دکتری

آزمون زبان های خارجی (تافل) برگزار می شود

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی طی اطلاعیه‌ای زمان برگزاری آزمون تافل دانشجویان مقطع دکتری را اعلام کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

قابل توجه دانشجویان مقطع دکتری تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب

آزمون زبان‌های خارجی (تافل)

با توجه به آیین نامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشجویان مقطع دکتری تخصصی باید مطابق شیوه‌نامه موسسات آموزشی، دارای توانایی در یکی از زبان‌های خارجی باشند. بر این اساس معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با همکاری مرکز زبان دانشگاه ادیان و مذاهب، به منظور احراز توانایی دانشجویان مقطع دکتری اقدام به برگزاری آزمون زبان‌های خارجی (انگلیسی و عربی) می‌نماید. کسب درجه قبولی در این آزمون برای انجام مراحل دفاع از رساله دکتری برای کلیه دانشجویان مقطع دکتری تخصصی، ضروری می‌باشد.

این آزمون براساس شیوه‌نامه دانشگاه ادیان و مذاهب در دو زبان عربی و انگلیسی برگزار می‌گردد و دانشجویان می‌توانند براساس پیشنهاد کمیته علمی گروه‌ها در یکی از این آزمون‌ها شرکت نمایند. این آزمون در هر سال تحصیلی دو بار برگزار می‌گردد.

تبصره: دانشجویان مقطع دکتری درصورت ارائه گواهی معتبر تسلط بر زبان عربی و یا انگلیسی مورد تایید ریاست مرکز زبان از شرکت در آزمون معاف می‌گردند. دانشجویان توجه داشته‌ باشند این مدرک و یا گواهی باید مدرکی باشد که ضمن دلالت بر توانایی دانشجویان از نظر مرکز زبان در سطح آزمون برگزاری شده توسط این مرکز باشد.

این آزمون همچون سال‌های گذشته در نیم‌سال دوم سال تحصیلی 96 ـ 95 در دو بخش عربی و انگلیسی در روز سه‌شنبه مورخ 12/02/1396 برگزار می‌گردد.

ساعت شروع آزمون انگلیسی ساعت 13 و شروع آزمون عربی ساعت 15 خواهد بود.

آزمون زبان در این سطح از منبع خاصی نخواهد بود و هدف سنجش توانایی داوطلبان است.

داوطلبان محترم برای ثبت‌نام و شرکت در این آزمون باید به مرکز زبان دانشگاه مراجعه نمایند و ضمن پرداخت هزینه ثبت‌نام به مبلغ 400.000 ریال (چهل هزار تومان) اقدام به ثبت‌نام نموده و با دریافت رسید با مراجعه به کارشناس امور آموزشی دانشکده مربوطه اقدام به انتخاب عنوان آزمون زبان (عربی و یا انگلیسی) در سیستم جامع آموزش دانشگاه (سادا) نمایند. بدیهی است درصورتی که دانشجویان مراحل ثبت‌نام خویش را به‌صورت کامل طی ننمایند، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قادر به درج نمرات کسب شده در آزمون نخواهد بود. ارزشیابی این آزمون کیفی بوده و نمره کسب شده هیچ تاثیری در میانگین دروس آموزشی ندارد.

تذکر مهم: انتخاب واحد رساله و انجام فرایند دفاع از رساله دکتری منوط به قبولی در این آزمون است.

زمان ثبت‌نام از تاریخ درج این اطلاعیه تا حداکثر پایان وقت اداری روز پنج‌شنبه 7/2/1396 می‌باشد.

 

مطالب مشابه