کتاب «فرقه ها و جنبش های نوین دینی» منتشر می شود

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، محمد روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به محتوای کتاب فرقه‌ها و جنبش‌های نوین دینی اظهار کرد: این اثر درباره چیستی فرقه و گرایش افراد به فرقه‌ها و سرنوشت افراد است که مجموعه مقالاتی از بهترین پژوهشگران فعال درزمینهٔ عرفان‌های نوظهور را شامل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این اثر با نگاهی تاریخی، روان‌شناختی و جامعه‌شناختی به موضوعاتی مانند شست‌وشوی مغزی، فرقه‌ها و خشونت و فرقه‌ها در فضای مجازی می‌پردازد.
مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه بخش اول کتاب مطالعه جنبش‌های دینی نوین است گفت: این بخش مطالعه‌های علمی را در برمی‌گیرد که به جامعه‌شناسی دین،‌ ادیان جدید، رعایت قواعد بازی و جبهه‌های مختلف پرداخته می‌شود.
وی ماهیت جنبش‌های دینی نوین، مطالعه علمی دین، زنجیره تفاوت‌ها بین فرقه‌ها و دین متعارف، سه نوع جنبش نوین دینی و شکل‌گیری فرقه‌ای سه مدل سازگار را از دیگر مباحث این کتاب ذکر کرد.
روحانی جنبش‌های نوین در متن تاریخی و اجتماعی را از دیگر مباحث عنوان کرد و افزود: پیامبران دروغین و پیام‌های اغفال‌کننده و فریبکارانه آن‌ها، پیوستن به جنبش‌های نوین دینی، فرآیند شست‌وشوی مغزی و ابعاد متعدد تاریخی و نقد شست‌وشوی مغزی و ادعاهای مختلف درزمینهٔ جنبش‌های نوین دینی ازجمله مباحث این بخش است.
کتاب فرقه‌ها و جنبش‌های نوین دینی از سوی کوثر طاهری و سمانه غلامی ترجمه‌شده و باقیمت 50 هزار تومان و شمار هزار عدد به همت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر می‌شود.

مطالب مشابه