همکاری‌های بین‌المللی دانشگاهی و گفت‌وگو کلید صلح پایدار در منطقه است

تاریخ انتشار:

ظرفیت قومی و فرهنگی مشترک ایران و ارمنستان زمینه‌ مناسبی برای شروع همکاری‌ها است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر هوهانس هوهانسیان، رئیس دانشگاه دولتی ایروان، به همراه هیئت همراه با معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب و رؤسای دانشکده‌های این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که در تالار شهید بهشتی دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد،حجت‌السلام والمسلمین دکتر تسخیری، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان عنوان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب به دنبال گسترش ارتباطات علمی با دیگر دانشگاه‌های جهان به ویژه کشورهای منطقه است. ما ارتباطات جدی با دانشگاه‌های اروپا و عراق داریم و به دنبال ارتقای روابط و همکاری‌های عملی در قالب تبادل استاد و دانشجو هستیم.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب یک دانشگاه بین‌المللی است؛ یعنی همه ادیان و مذاهب در اینجا تدریس می‌شود و ما در این دانشگاه از پژوهش‌ها و همکاری‌های بین‌المللی استقبال می‌کنیم. برای نمونه بسیاری از دانشجویان ما بین‌المللی هستند و نیز اگرچه زبان اصلی دانشگاه فارسی است، اما برخی از کلاس‌ها و دوره‌ها به زبان‌های عربی و انگلیسی برگزار می‌شود. دانشگاه ادیان و مذاهب هر ساله‌ دوره‌های تابستانه و زمستانه‌ای به زبان انگلیسی و عربی برای اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌کند.

در ادامه جلسه دکتر هوهانسیان ضمن ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب، همکاری‌های بین‌المللی دانشگاهی و گفت‌وگو را کلید صلح پایدار در منطقه خواند و گفت: ما با امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه ادیان و مذاهب به دنبال همکاری‌های گسترده‌تر در سطح دانشکده‌ها هستیم. و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم برنامه‌های مشترکی را به انجام برسانیم. ظرفیت قومی و فرهنگی مشترک ایران و ارمنستان زمینه‌ مناسبی برای شروع همکاری‌ها است.

در ادامه جلسه، رؤسای دانشکده‌های دانشگاه ادیان و مذاهب به بحث و گفت‌وگو و تبادل اطلاعات با هیئت ارمنستانی پرداختند.