بازدید دانشجویان مدیریت رسانه از رسانه ملی

تاریخ انتشار:

بازدید از صدا و سیمای مرکز به همت و همکاری استاد گرامی و محترم دکتر خجسته، سه شنبه 10 دی ماه 98» پیامی که برای نخستین بار در گروه مدیریت رسانه ورودی 98 منتشر شد تا فراخوانی برای ثبت نام در این اردوی یک روزه علمی به سمت تهران باشد.

روز بازدید فرارسید بخشی از دانشجویان مدیریت رسانه از محل دانشگاه ادیان و مذاهب و بخشی از دانشجویان مستقیم از تهران به مقصد سازمان صدا و سیما رهسپار شدند و در مقصد حضور به هم رساندند.

صدای جمهوری اسلامی نخستین مقصد بازدید بود که در این بخش دقایقی پیرامون روند برنامه سازی در رادیو مباحثی بیان شد: نخست طراح، طرح خود را مطرح می کند و طرح و برنامه طرح ها را بررسی می کند.

سخنران این جلسه عنوان کرد: پس از تصویب طرح، به گروه اعلام می شود و سپس انتخاب سوژه، همکاران(گوینده، نویسنده، صدابردار، گزارشگر، اصلاحات و…) در دستور کار قرار می گیرد.

وی رادیو گفت و گو را از جمله شبکه هایی عنوان کرد که در زمان دکتر خجسته پایه گذاری شد و کرسی های آزاداندیشی در این بخش به طور واقعی وجود داشت.

پخش پیش تولید برنامه رادیویی از دیگر برنامه ها بود که دانشجویان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پیرامون این برنامه پرداختند.

 

 

 

همچنین از زحمات دکتر خجسته با اهدای هدیه و لوح تقدیر از سوی دانشگاه ادیان و هدیه ویژه دانشجویان مدیریت رسانه تقدیر به عمل آمد.

 

سپس از استودیوهای ضبط برنامه در قالب برنامه های در حال ضبط کارشناس ـ مجری، برنامه نمایشی رادیویی و آرشیو رادیو بازدید به عمل آمد.

 

منابع پایه در این بخش شامل افکت، تلاوت قرآن و موسیقی بین الملل، سخنرانی ها، برنامه های شبکه های رادیویی و… بوده که پس از ارسال و ارائه به بخش آرشیو، فایل ها تبدیل می شود.

قدیمی ترین صوت این بخش صدای مظفرالدین شاه بود و در بخشی دیگر از بازدید از استودیویی بازدید شد که از استودیوهای دیگر کامل تر و تجهیزات بیشتری داشت و برنامه مناظرات انتخابات ریاست جمهوری در این استودیو برگزار می شد.

 

بخش مانتورینگ از دیگر بخش های این بازدید بود که در این بخش رصد شبانه روزی شبکه ها در دستور کار بود. در این بخش کارهای پژوهشی تعریف و از سوی پژوهشگران انجام می شود.

همچنین مطرح شد: در سپهر رسانه ای ایران شبکه هایی که مخاطب داخلی دارند در دو دسته بندی شبکه های فارسی زبان و خاص طبقه بندی شده و در مجموع به 273 شبکه رسیده است.

در این بخش هر لحظه اطلاعات دسته بندی می شود تا به تصمیم و اقدام برسد. کارکرد حوزه های مانیتورینگ فوریت و زمان است. در صورتی که در فضای دانشگاهی دغدغه زمان نداریم.

یکی از مشکلات بدنه مدیریتی اینگونه عنوان شد که انبوهی از گزارش ها و اطلاعات روی میز وجود دارد ولی نمی توان از آنها استفاده کرد.

در این بخش فوریت با نیاز تحلیلی جمع شده و از پژوهشگران در این بخش استفاده می شود تا از نظر تطبیقی برای حوزه مدیریت استفاده کنیم.

 

مرکز موسیقی از دیگر مکان های بازدید بود که در این بخش ارکس سمفونی اجرا شد و درباره سازهای مختلف و نحوه رهبری گروه موسیقی توضیحاتی ارائه شد.

در این بخش نیز کارکردهای موسیقی مطرح شد که سختی و خشکی روابط اجتماعی را به روابط قابل تحمل تبدیل می کند.

کارهای موسیقی ارزیابی و نظر کارشناسی ارائه می شود و شورای عالی سازمان درگیر هستند و واحد نظارت باید رصد کند و موسیقی که مجاز به پخش بودند چه اندازه قوی و ضعیف بوده تا بتوان روی آن سیاست گذاری کرد.

 

این بازدید علاوه بر آشنایی و دستیابی به اطلاعات، دانشجویان را در جریان روند کار عملی رسانه قرار داد و از نزدیک با امور یک رسانه آشنا شدند.

این بازدید با زحمات استاد گرانقدر دکتر خجسته رقم خورد که برای دانشجویان ورودی 98 و خاطره ای به یادماندنی رقم زد.

مطالب مشابه