در دانشکده جامع شیخ طوسی نجف مطرح شد؛

ظرفیت های بالقوه ای برای همکاری دانشگاه ادیان و دانشکده شیخ طوسی وجود دارد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، هیئت اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب به ریاست معاون ارتباطات و امور بین‌الملل حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری در ادامه دیدارها و بازدیدهای علمی و فرهنگی خود در کشور عراق، روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ ضمن بازدید از در دانشکده جامع شیخ طوسی نجف با رئیس دانشگاه دكتر قاسم کاظم الاسدی، معاونين و برخی از رئیس‌های دانشکده‌های این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، دکتر قاسم کاظم الاسدی رئیس دانشکده جامع شیخ طوسی نجف ضمن خوش‌آمدگویی و ابراز خرسندی از حضوری هیئتی از کشور دوست و همسایه و از دانشگاه مهمی همچون دانشگاه ادیان که روابط بین‌المللی زیادی دارد گفت: دانشکده جامع شیخ طوسی در سال ۲۰۰۵ بعد از تایید وزارت آموزش عالی و تحقیقات عراق تاسیس شد.

وی ادامه داد: دانشکده جامع شیخ طوسی در حال حاضر ۴ دانشکده دارد که دانشجویان فراوانی در این دانشکده‌ها مشغول به تحصیل می‌باشند. دانشکده جامع شیخ طوسی به امر آموزش و پژوهش دانشجویان تاکید دارد و تلاش می‌کند برنامه‌هایی را تدوین کند که دانشجویان بتوانند با شرایط بهتری تحصیل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری معاون بین الملل دانشگاه ادیان با ابراز خرسندی از حضور در دانشکده جامع شیخ طوسی نجف عنوان کرد: حقیقتا از همراهی و حسن عنایت شما در خصوص بازدید از دانشکده جامع شیخ طوسی تشکر می‌کنم. امروز ما از بازدید این دانشکده بسیار خرسند شدیم و از نزدیک با فعالیت‌های خوبی که در این دانشکده انجام شده آشنا شدیم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به آن چیزی که ما امروز دیدیم و همچنین مطالبی که شما مطرح کردید می‌توانیم آینده‌ای روشن برای همکاری‌های علمی بین دو دانشگاه ترسیم کنیم. در اینجا ظرفیت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد که باید در قالب تفاهم‌نامه‌‌ای تدوین و اجرایی شود.

شایان ذکر است که در این جلسه مشاوران معاون وزیر و همچنین دیگر اعضای هیئت دانشگاه ادیان و مذاهب؛ دکتر رحمان بوالحسنی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر سید محمد حسینی رئیس دانشکده تاریخ، حجت‌الاسلام دکتر عمار ابوطالبی رئیس دانشکده زبان و فرهنگ، ججت‌الاسلام دکتر علی صادقی مدیر گروه حقوق دانشکده حقوق و دکتر محمد مهدی بغدادی مشاور امور بین الملل نیز حضور داشتند.

مطالب مشابه