در دانشگاه ادیان و مذاهب مطرح شد:

همکاری های علمی دانشگاه ادیان و دانشگاه علم و فرهنگ گسترش می یابد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این دیدار که به میزبانی دانشگاه ادیان و مذاهب در سالن صدر انجام شد قائم مقام دانشگاه حجت‌الاسلام و المسلیمن جعفرطیاری، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد‌مهدی تسخیری و هیئت همراه حضور داشتند. در ابتدای جلسه آقای حامد شاه‌رفعتی، مدیرکل بین‌الملل دانشگاه ادیان ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان به معرفی دانشگاه ادیان و مذاهب پرداخت و بخش‌ها و زمینه‌های همکاری مشترک را معرفی کرد.

بنا بر این گزارش دکتر تسخیری با بیان دست‌آوردهای اخیر دانشگاه ادیان در سفر به کشور عراق به ظرفیت‌های کشورهای منطقه برای پذیرش دانشجو اشاره کرد و گفت: نگاه برخی از کشورها نسبت به ایران منفی است و سفرهای ما به دیگر کشورهای نه فقط از باب معرفی دانشگاه ادیان، بلکه برای معرفی کل دانشگاه‌های ایران و فرهنگ ایرانی است. در مسئله پذیرش دانشجو نه تنها مشکل مالی دانشگاه‌ها حل می‌شود، بلکه فرهنگ و تمدن ایرانی نیز منتقل می‌شود. امروز کسی درباره توانایی پزشکی ایران شکی ندارد. با اینکه بحث گردشگری پزشکی کلید خورده است، اما ما در جذب دانشجوی پزشکی ضعیف عمل‌کرده‌ایم. دانشگاه ادیان در سفرهای خود به دنبال رفع تابوها و تصویرهای منفی‌ای‌ است که از دانشگاه‌های ایران در ذهن دیگران وجود دارد. ما باید زمینه‌های جذب را پرورش دهیم و در این رفت و آمدها آنها را تقویت کنیم.

در ادامه دکتر انصاری، معاون فرهنگی دانشجویی، ضمن تشریح شیوه پذیرش دانشجوی خارجی و فرایندهای مربوط به آن گفت: ما برای همکاری با دانشگاه‌ها سه برنامه داریم: اول اینکه به آنها فقط دانشجو بدهیم، دوم اینکه به آنها دانشجو استاد بدهیم و سوم اینکه اساتید را برای آموزش به زبان‌های مختلف تربیت کنیم.

در این دیدار دکتر سید سعید هاشمی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ، نیز با بیان اینکه متأسفانه نگاه دانشگاه‌های ما به داخل است روحیه بین‌المللی دانشگاه ادیان را ستود و گفت: نگاه ما به شما نزدیک است. البته وزارت علوم در تحقق پذیرش دانشجوی خارجی موانعی دارد که امیدواریم با کمک شما مشکلات را حل کنیم. من از پیشنهاد آموزش به اساتید استقبال می‌کنم و امیدوارم به سرعت اتفاق بیفتد. در زمینه مجلات علمی نیز می‌توانیم برخی همکاری‌ها را داشته باشیم.

هاشمی با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت می‌خواد در بحث گردشگری معنویت فعالیت کند از دانشگاه ادیان خواست در این زمینه همکاری کند. وی همچنین به تأسیس‌ رشته‌های میان رشته‌ای با همکاری دو دانشگاه اشاره کرد و انجام آن را فرصتی برای دو دانشگاه دانست.

در ادامه دکتر اخویان، رییس دانشکده هنر دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اهمیت کار بین المللی در دانشگاه‌ها گفت: از طریق دانشگاه‌‌ها می‌توان وارد فرهنگ مردم شد؛ چرا که تفکر مردم جهان از ما خوب نیست و بهتر است که درست شود. خوشحال می‌شویم که غیر از عراق به سمت کشورهای شمالی و شرقی هم برویم. هنر از جمله جایگاه‌هایی است که می‌توان از طریق آن گفت‌وگو را با دیگران آغاز کرد.

در ادامه جلسه معاونان آموزش دانشگاه‌ها به تبادل تجربیات و دانسته‌ها و شیوه‌نامه‌های پذیرش دانشجوی خارجی پرداختند و امور را به صورت جزئی دنبال کردند.

مطالب مشابه