علامه سید علی فضل‌الله مطرح کرد:

ارتباط دانشگاهی میان ایران و لبنان باید تقویت شود

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد‌مهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب روز جمعه ۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ با علامه سید علی فضل‌الله از علمای برجسته لبنان دیدار و گفتگو کرد.
سید علی فضل‌الله با ابراز خرسندی از حضور دکتر محمدمهدی تسخیری در لبنان و جدیت در خصوص ارتقای همکاری‌های علمی میان ایران و لبنان گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در عصر کنونی باید دنبال شود تقویت همکاری‌های علمی میان دانشگاه‌های ایران و لبنان است. این همکاری‌های از لحاظ مختلف علمی، فرهنگی و دینی می‌تواند برای هر دو ملت مفید باشد.
وی افزود: در خصوص همکاری‌های علمی، همکاری که با محوریت علم صورت می‌پذیرد فراتر از مذهب، دین، قومیت و … خواهد بود. از همین رو همکاری‌های علمی در هر بعدی می‌تواند زمینه ساز رفع برخی از اختلافات و سوء تفاهم‌‌ها باشد.
سید علی فضل‌الله گفت:به نظر می‌رسد دانشگاه ادیان و مذاهب با توجه به سابقه‌اش در این زمینه پیش قدم است و فعالیت‌های بسیار خوبی نیز در این خصوص برداشته است. امیدوارم که این ارتباطات آغاز ارتباط‌های عملی میان دانشگاه‌های مختلف ایران و لبنان باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد‌مهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین‌الملل در ادامه بیان کرد: از آنجا که دانشگاه ادیان و مذاهب یک دانشگاه علمی برخواسته از متن حوزه است و شاید بتوان گفت که تنها دانشگاه در جهان است که به صورت تخصصی،پژوهش وآشنایی با تمام ادیان در آن دیده شده است.  و در مورد آنها پژوهش ها صورت گرفته و به ارتباطات علمی و دانشگاه بسیار اهمیت می‌دهد. در حقیقت این گونه ارتباطات از نظر دانشگاه بسیار ضروری و مهم می‌باشند.
وی ادامه داد: جهان امروز تشنه معرفت است و بروز برخی از جنگ‌ها و درگیری‌های جهانی ناشی از عدم شناخت انسان‌ها از یکدیگر و دین و مذهب هم است. هر چه شناخت و معرفت بالا باشد قطعا بسیاری از حوادث منفی کمتر خواهد شد. هدف دانشگاه ادیان توسعه معرفت و آموزش جهت کاهش الام بشری وگسترش صلح وعدالت تلاش برای کم کردن فاصله ها ورفع مشکلات میان جوامع بشری است،وتاکید بر پی گیری حقوق بشر دوستانه است.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دانشگاه گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب بر اساس همین چشم‌انداز همواره به دنبال تقویت همکاری‌های خود با دیگر ادیان در حوزه علم وپژوهش بوده است. چشم‌اندازی که باعث شده در حال حاضر ما با دانشگاه‌های مختلف جهان از اروپا گرفته تا آمریکا و شرق آسیا همکاری‌های خوبی داشته باشیم. در خصوص تبادل استاد و دانشجو برنامه‌های متعددی را با دانشگاه‌های اروپایی برگزار کردیم. در آینده نیز چندین قرارداد همکاری با دانشگاه‌های اروپایی منعقد خواهیم کرد. دانشگاه به طور جدی به دنبال توسعه ارتباطات علمی و آکادمی خود با دیگر دانشگاه‌های جهان مخصوصا دانشگاه‌های کشورهای مسلمان است.

مطالب مشابه