شرایط و ضوابط ارائه تسهیلات به دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب اعلام شد
زمان ثبت درخواست تسهیلات شهریه دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ابلاغ شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، سید امین فضیلت نژاد مدیر امور دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب در خصوص ضوابط و شرایط پرداخت وام شهریه گفت: زمان ثبت درخواست تسهیلات شهریه دانشجویی نیمسال دوم 1404-1405 (ترم جاری) صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از تاریخ 1404/9/13 لغایت 1404/09/25 ابلاغ گردید.
همچنین اعلام شد که مبلغ تسهیلات شهریه برای مقطع کارشناسیارشد هر ترم ۵ میلیون تومان و برای مقطع دکتری تخصصی هر ترم ۷ میلیون تومان است.
رئیس صندوق رفاه دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه توضیح داد: متقاضیان با مراجعه به سامانه، ثبتنام مقدماتی خود را انجام میدهند. پس از اتمام این مرحله، آمار متقاضیان بررسی و فرآیند پالایش اطلاعات تا پایان مهلت تعیینشده از سوی صندوق رفاه وزارت علوم ادامه خواهد یافت.
وی افزود: اداره امور دانشجویی دانشگاه، با توجه به سهمیه بودجهای تخصیصیافته از سوی صندوق رفاه دانشجویان، واجدین شرایط را بهصورت انفرادی بررسی و تأیید کرده و سپس فهرست نهایی متقاضیان را از طریق سامانه یکپارچه برای تأیید نهایی به وزارت علوم ارسال میکند.
سیدامین فضیلتنژاد تأکید کرد: ارائه شماره حساب بانک تجارت به همراه شماره شبا برای ثبت در سامانه صندوق رفاه وزارت علوم و همچنین ارائه سند تعهدنامه محضری به نام دانشجو، از الزامات اصلی است. همچنین دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد یا بهزیستی میتوانند درخواست دریافت تسهیلات مازاد شهریه را در تاریخ اعلامشده ثبت کنند.
لینک راهنمای ثبت درخواست تسهیلات
راهنمای شرایط متقاضی و ضامن تسهیلات
راهنمای ورود به سامانه صندوق رفاه
رئیس صندوق رفاه دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: با توجه به محدود بودن بودجه صندوق رفاه وزارت علوم، اولویت تایید و ارئه تسهیلات با دانشجویانی است که زودتر درخواست خویش را ثبت کنند.
مراحل ثبتنام و درخواست تسهیلات از صندوق رفاه وزارت علوم:
1. مراجعه به پورتال دانشجویی صندوق رفاه به نشانی `refah.swf.ir`.
2. کلیک بر گزینه **«ثبتنام دانشجوی جدید»** و تکمیل فرآیند ثبتنام.
3. چنانچه در ترمها یا مقاطع تحصیلی گذشته از تسهیلات صندوق رفاه استفاده کردهاید، با استفاده از گزینه **«ورود»**، اطلاعات خود را تکمیل و مقطع تحصیلی جدید را ثبت کنید.
4. پس از تکمیل اطلاعات در سامانه، به همراه ضامن به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرده، **سند تعهد تسهیلات** را تنظیم نمایید. سپس این سند را در سامانه بارگذاری کرده و اصل مدارک را به صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه تحویل دهید.
**تذکر مهم:** ارائه سند تعهد محضری و ثبت اطلاعات هویتی و تحصیلی، تنها **یک بار** انجام میشود. با این حال، دانشجو باید در هر ترم و تا پایان سنوات مجاز تحصیلی، در صورت نیاز به تسهیلات، درخواست خود را از طریق سامانه یکپارچه صندوق رفاه وزارت علوم ثبت کند.
مدارک مورد نیاز جهت ارائه به صندوق رفاه دانشگاه:
- اصل سند تعهد محضری که حاوی اطلاعات دقیق محل سکونت و کار ضامن (کد پستی)، شماره تلفن ثابت، ضروری و همراه ضامن و متقاضی باشد
- تصویر آخرین حکم کارگزینی و فیش حقوقی ضامن
- تصویر نامه کسر از حقوق ضامن خطاب به صندوق رفاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری
سید امین فضیلتنژاد در پایان خاطرنشان کرد: لازم به تأکید است که اداره امور دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب متعهد به پرداخت وام نیست، زیرا تأمین اعتبار و تأیید نهایی تسهیلات بر عهده وزارت علوم میباشد و مبلغ وام پس از تأیید، مستقیماً به حساب شهریه دانشجو واریز خواهد شد.
وی همچنین یادآور شد: دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به شناسه ایتا 09910453252 پیام دهند یا با شمارههای 02531710155 و 02531710372 تماس بگیرند.