آشنایی با آیین‌نامه و مقررات آموزشی در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه ادیان و مذاهب، در نشستی مجازی با دانشجویان، به تشریح مهم‌ترین آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های آموزشی دوره‌های مختلف تحصیلی پرداخت

در گزارشی از دانشکده مذاهب اسلامی، نشست مجازی آشنایی با آیین‌نامه‌ها و مقررات آموزشی با حضور آقای محمدعلی ربانی، مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه، برگزار شد. در این نشست، آخرین آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های آموزشی شامل «آیین‌نامه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری»، «شیوه‌نامه احراز بسندگی زبان خارجی»، «شیوه‌نامه ارزیابی جامع دوره دکتری تخصصی»، «راهنمای تصویب پروپوزال و پایان‌نامه» و «آیین‌نامه تخلفات پژوهشی» تشریح و تبیین شد.

آقای ربانی در توضیح «شیوه‌نامه ارزیابی جامع» که از نیمسال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۴ اجرا می‌شود، هدف این فرایند را «سنجش توانمندی آموزشی و پژوهشی دانشجو پیش از ورود به مرحله رساله» دانست و افزود: این ارزیابی شامل دو بخش کتبی و شفاهی با سهم ۶۰ و ۴۰ درصد است و حداقل نمره قبولی ۱۶ در نظر گرفته شده است.

وی همچنین درباره «شیوه‌نامه احراز بسندگی زبان خارجی» گفت: بر اساس مصوبه وزارت علوم، تمامی دانشجویان دکتری موظف‌اند پیش از شرکت در آزمون جامع، کفایت زبان خود را از طریق یکی از روش‌های مصوب، از جمله شرکت در دوره‌های توانمندسازی یا قبولی در آزمون‌های معتبر زبان، احراز کنند.

همچنین در ادامه به «آیین‌نامه یکپارچه مقررات آموزشی ورودی‌های ۱۴۰۲ به بعد» اشاره کرد و اظهار داشت: این آیین‌نامه با هدف وحدت رویه و شفاف‌سازی ضوابط آموزشی در مقاطع مختلف تدوین شده و شامل مقررات نمره‌دهی، مشروطی، مرخصی تحصیلی و پایان‌نامه است.

مدیرکل خدمات آموزشی در پایان بر ضرورت آگاهی دانشجویان از  تأکید کرد و از آنان خواست برای اطلاع از آخرین تغییرات آیین‌نامه‌ها، به سامانه آموزش دانشگاه و بخش اطلاعیه‌های معاونت آموزشی مراجعه کنند.

مطالب مشابه