در دیدار از دانشگاه اولوموتس چک مطرح شد؛

دانشگاه اولوموتس آماده اعطای فرصت های مطالعاتی به اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب می باشد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، هیئت اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب هیئت اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب به ریاست معاون ارتباطات و امور بین‌الملل حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری با جناب آقای دکتر دومنیک اوپاترنی معاون بین‌الملل دانشکده الهیات دانشگاه اولوموتس دیدار و گفت‌‌گو کردند.

بر اساس این گزارش، دکتر دومنیک اوپاترنی ضمن خوش‌آمد گویی به هیئت دانشگاه ادیان و مذاهب گفت دانشکده الهیات یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های دانشگاه اولوموتس می‌باشد که حدود ۴۵۰ سال پیش تاسیس شده است. این تنها دانشکده الهیات در این منطقه می‌باشد. فعالیت‌های متعدد و حضور اساتید برجسته در این دانشکده باعث شده است که این دانشکده بهترین دانشکده الهیات در کل کشور پراگ باشد.

وی ادامه داد، دانشکده الهیات دانشگاه اولوموتس همچنین بزرگ ترین دانشکده الهیات چک است. در این دانشکده دپارتمان‌های مختلفی از جمله جامعه شناسی، انسان‌شناسی، تئولوژی، فلسفه و … وجود دارد.

دومنیک اوپاترنی گفت: با توجه به اینکه ما تنها و مهمترین دانشکده الهیات کشور هستیم فرصت‌های بسیار جذابی برای همکاری با شما که در حوزه دین کار می‌کنید می‌توانیم داشته باشیم. تبادل استاد و دانشجو و برگزاری نشست‌های مختلف از مهمترین همکاری‌های علمی ما می‌تواند باشد. اما با توجه به اهمیت دانشجویان دکتری و همچنین پروژه‌های تحقیقاتی که باید انجام دهند از اولویت‌های همکاری‌های علمی ما می‌توانند باشند. ما می‌توانیم پروژه‌های دکتری خود را با شما به اشتراک بگذاریم و حضور دانشجویان شما را در این دانشگاه تسهیل کنیم.

وی ادامه داد: پروژه‌های همکاری با حمایت اراسموس پلاس از دیگر راه‌های همکاری‌های علمی میان دانشکده الهیات اولوموتس و دانشگاه ادیان و مذاهب باشد. به غیر از پروژه‌های دکتری که آن هم ممکن است با حمایت اراسموس پلاس محقق شود می‌توانیم پروژه‌های متعدد تبادل استاد را نیز پیگیری کنیم و طرح آن را به سازمان اراسموس پلاس بدهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری در ادامه گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی ایران می‌باشد که حدود ۱۴ هزار دانشجو دارد و بیش از ۸۰ درصد دانشجویانش بین‌المللی و غیر ایرانی می‌باشند.

وی ادامه داد به نظر می‌رسد با توجه به اینکه دانشکده شما یکی از بهترین دانشکده‌های الهیات در چک می‌باشد، برنامه‌های خوبی را در همان حوزه‌هایی که شما تعریف کردید تنظیم و اجرایی کنیم. ما آماده همکاری در خصوص تبادل استاد و دانشجو و همچنین ارائه فرصت‌های مطالعاتی متقابل برای دانشجویان دکتری می‌باشیم

مطالب مشابه