رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان تاکید کرد؛

جمهوری اسلامی ایران یکی از با ثبات ترین کشورهای منطقه است

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد‌مهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب روز دوشنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۰با  شيخ غازي يوسف رئیس هیئت امنا تجمع علمای مسلمین لبنان، شیخ زهیر جعید هماهنگ کننده جنبش عمل اسلامی لبنان، شیخ حسین غبریس مدیر اجرایی اتحاد جهانی علمای مقاومت، شیخ ماهر مزهر مسوول روابط بین الملل تجمع علما و شیخ ابراهیم البریدی دبیر تجمع علما دیدار و گفتگو کرد.

 

ریس هیات امنای تجمع، با تاکید بر اهمیت تداوم ارتباط علمای اسلام در کشورهای مختلف بیان کرد: این ارتباط می‌تواند ثبات کشورهای اسلامی را تضمین کند ثباتی که در حال حاضر ما در کشور جمهوری اسلامی ایران مشاهده می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران یکی از با ثبات‌ترین کشورهای منطقه است که توانسته با متحدان خود هماهنگ شود و در راه تعالی وپیشرفت ملت خود وسایر ملت‌های اسلامی تلاش‌های خالصانه داشته باشد.

وی با اشاره به حوادث اخیر در منطقه اروپا شرقی اظهار داشت: آمریکا، کشورها وملت‌های متعددی را گرفتارجنگ‌‌ها ومصیبت‌های فراوانی کرده است. خلف وعده‌های آمریکا به متحداتش زبان زد همه است. بلایی که برسر صدام و عربستان و اخیرا اوکراین آورده بهترین دلیل است. حاکمان این کشورها تشویق به جنگ افروزی کرده؛ سپس خود را کنار می‌کشند. نام گذاری شیطان بزرگ برای آمریکا از سوی امام خمینی بحق بود، چرا که این نام‌گذاری بر اساس فرموده قرآن کریم بوده است. قرآن کریم تصریح دارد که شیطان دقیقا همین بلا را برسر همدستان خود آورده است. خداوند در آیه ۱۶ سوره حشر فرموده است «چون حکایت شیطان که به انسان گفت: «کافر شو.» و چون [وى ] کافر شد، گفت: «من از تو بیزارم، زیرا من از خدا، پروردگار جهانیان، مى ترسم.»  این منش وروش شیطان است. اما متاسفانه بعضی حاکمان منطقه عبرت پذیر نیستند.

شیخ غازی یوسف پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران را به نفع همه مسلمانان دانست و تاکید کرد که این حرکت رو به جلو باید روز به روز تقویت گردد. رشد جمهوری اسلامی ایران باعث رشد دانشجویان و دانش پژوهان منطقه گشته تا در آینده نه چندان دور،کارورزان و دانشمندان پیشروی باشند.

وی آمادگی خود را برای تشویق اساتید و علما جهت همکاری با دانشگاه ادیان را اعلام نمود واظهار داشت: برگزاری دوره‌های تخصصی دوجانبه، پژوهش‌های علنی تاثیر گذار، تبادل اساتید و مشارکت در مجلات علمی را سرآغاز خوبی برای همکار دوجانبه عنوان کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد‌مهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: تجمع علماى مسلمين لبنان يك نهاد پر برکتی است که سالیان سال در مسیر حمایت از محرومان و وحدت اسلامی قدم بر داشته است. این تجمع پایگاه محکم علمای شیعه وسنی در جهان است.

وی داشتن بصیرت، صبر و مقاومت در برابر تفرقه‌افکنان، تلاش برای هدایت مردم، روشنگری مداوم در عدم فراموشی مساله فلسطین، حضور در مجامع جهانی، تبیین اسلام راستین، حمایت از ارزش‌های انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه)، پشتیبانی از موضع‌گیری‌ها و روشنگری‌های مقام معظم رهبری در شرایط سخت و نقش برآب کردن دسیسه‌های دشمنان اسلام وبشریت را از ویژگی‌های بارز این تجمع عنوان کرد.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: دانشگاه ادیان مرکز علمی برخواسته از حوزه علمیه قم با نگاه آکادامیک جهت نشر وتبیین ارزش‌های ادیان الهی بر اساس آموزه‌های مکتب اهل بیت(ع) آماده همکاری وهمیاری در زمینه‌های علمی باتجمع علما جهت بسط عدالت، صلح وکم کردن آلام بشری است.

وی ادامه داد: حضور علمای تجمع در بحث‌ها ومیزگردها ویا اجلاس‌های این دانشگاه اثر بسیار مثبتی را برای جامعه اسلامی و انسانی دارد. برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی برای طلبه‌های مرتبط با این تجمع در تخصص‌های حقوقی، رسانه‌ای، تاریخی، عرفانی، ادیان و مذاهب و علوم قرآنی عنصر موثری در پیشبرد اهداف این تجمع خواهد بود. دانشگاه ادیان و مذاهب آمادگی برگزاری چنین دوره‌هایی را دارد.

مطالب مشابه