رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در لبنان:

نقش دانشگاه ادیان در پیشبرد صلح و زندگی مسالمت آمیز بشری محوری است

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد‌مهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب روز شنبه ۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ با شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت دیدار و گفتگو کرد.

دکتر مهدی تسخیری در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اهداف و عملکرد دانشگاه ادیان و مذاهب در پیشبرد آرمان‌های جهانی جامعه انسانی بیان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب دانشگاهی برخواسته از متن حوزه علمیه قم می باشد. این دانشگاه با روشی علمی و آکادمیک به دنبال توسعه صلح، عدل، خدا باوری و تقویت ارزش‌های انسانی در جهان است. جهانی که قدرت‌های استکباری در پی سلطه  بر ملت‌ها، حذف اراده آنها، تثبیت منافع خود و چپاول ثروت‌های مادی و معنوی مردم مستضعف جهان می‌باشند..

وی ادامه داد: افزایش توانمندی علمی و فرهنگی عامل رشد و توسعه ملت‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی است. این در حالی است که یکی از اهداف صاحبان قدرت در جهان امروز، محروم ساختن ملت‌های تحت سلطه از علوم نو و تاثیر گذار در دایره‌های هسته‌ای، نانو، پزشکی، اقتصادی وحقوقی می‌باشد. قدرت‌های مستکبر همواره تلاش کرده‌اند با بهره‌گیری از قدرت تکنولوژی و رسانه‌ای گسترده‌ای که در اختیار دارند کشورهای دیگر را از دستیابی به علوم مهم و حیاتی محروم کنند.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دانشگاه افزود: از این رو مسئولان دانشگاه ادیان و مذاهب ورود به صحنه علمی و ایجاد ارتباط گسترده با مراکز تولید علم در جهان را عنصر مهمی برای توسعه بشر می‌دانند و بر این اعتقاد هستند که توسعه علم و دانش در همه زمینه‌ها می‌تواند عامل باثبات و موثری در برابر زیادی‌خواهی سلطه طلبان باشد.

شیخ ماهر حمود با تایید اهمیت علم و دانش در پیشرفت ملت‌ها اظهار کرد: توسعه علمی از  نیازهای اولیه جامعه اسلامی و بشری است که متاسفانه در میان جوامع مسلمان و بسیاری از کشورهای منطقه مورد غفلت  واقع شده است. در حقیقت گرفتاری ملت‌ها و دولت‌ها با مشکلات روزمره، درگیری‌های داخلی و وجود حاکمیت‌های غیر مطلوب باعث شده است که ما از پرداختن به پژوهش‌های علوم نوین غافل شویم و نتیجه این چنین موضوعی پسگرد جامعه است چیزی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین روش‌های نجات جامعه تولید علوم مورد نیاز و عدم قناعت به علوم وارداتی است. موضوعی که قدرت‌ها بزرگ همواره مانع آن بوده و هستند و تلاش می‌کنند علوم نوین و امکانات آموزشی به صورت انحصاری در اختیار خودشان باشد.

شیخ ماهر حمود با اشاره به این مطلب که بحمد الله جمهوری اسلامی و مراکز علمی و دانشگاه‌های وابسته به آن،  به اعتراف جامعه علمی جهانی گام‌های اساسی در این راه برداشته است، گفت: این مایه افتخار جوامع مسلمان است.

وی در پایان نقش دانشگاه ادیان برای سماحت، سعه صدر اسلامی، پذیرش دیگران و ساختن زندگی مسالمت آمیز بشری در برابر زیادی خواهان را یک نقش محوری دانست و افزود: ما از تلاش‌های عالمانه دانشگاه ادیان برای تحقق این اهداف پیشتیبانی می‌کنیم و همواره آماده همکاری با دانشگاه هستیم.

مطالب مشابه