در بنیاد شهید عراق در بغداد انجام شد؛

هیئت اعزامی دانشگاه ادیان با رئیس بنیاد شهید عراق دیدار و گفتگو کرد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس بنیاد شهید جناب آقای عبدالله النائلی در دفتر رسمی خود در بغداد از هیئت اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب به ریاست معاون ارتباطات و بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد‌مهدی التسخیری و دکتر بوالحسنی؛ معاون آموزش، دکتر علی حسینی؛  رئیس دانشکده تاریخ، دکتر عمار ابوطالبی؛ رئیس دانشکده زبان و فرهنگ، دکتر صادقی؛ مدیر گروه حقوق و حجت‌الاسلام محمد‌مهدی بغدادی؛ مشاور معاون ارتباطات و بین‌الملل استقبال کرد.

رئیس بنیاد شهید عراق ضمن تقدیر از دانشگاه ادیان و مذاهب بابت خدماتی که به خانواده‌های شهدا ارائه می‌دهد، راه های تقویت همکاری‌های مشترک بین دو طرف را برای خدمت در راه شهدا و ایثارگران به منظور قدردانی از ایثارگری های آنان و خدمت به خانواده های شهدای صالح مورد بحث و بررسی قرار داد. او همچنین  از نقش جمهوری اسلامی ایران در پذیرش دانش آموزان عراقی و ارائه تسهیلات به آنان قدردانی کرد. آقای النائلی با اشاره به تعداد شهدا و مجروحان و دستگاه‌های امنیتی عراق، خلاصه ای از عملکرد بنیاد و خدمات ارائه شده به خانواده های شهدا ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: قانون برای رسیدگی به این قشر و احقاق حقوق آنها جهات بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به جنبه های مالی، مسکن، بهداشتی، زیارتی و علمی اشاره کرد.

نائلی گفت: برنامه‌ی اصلی بنیاد شهید عراق فعال‌سازی مسائل آموزشی و گشایش برای همه دانشکده‌ها و دانشگاه‌هایی است که بتوانند به خانواده‌های شهدا در عراق و خارج از کشور خدمت کنند.

وی همچنین با اشاره به تفاهم نامه‌ای که قرار است بین بنیاد شهید عراق و دانشگاه ادیان و مذاهب امضا شود گفت: امیدوارم این تفاهم‌نامه نقطه آغازی برای همکاری علمی مشترک بین بنیاد و دانشگاه ادیان و مذاهب باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری ضمن تقدیر و قدردانی از میزبانی جناب آقای عبدالله النائلی از هیئت ایرانی گفت: امروز این افتخار را داریم که در شریف‌ترین و پاک ترین نهاد عراق حضور داشته باشیم که از خانواده شهدا، مفقودین و مجروحان حمایت می‌کند. افرادی که به گردن ما حق دارند و شعار ما امروزه تسهیل آموزش خانواده شهداست. البته این به معنای سهل انگاری و آسان گرفتن در امور آموزشی و علمی نیست بلکه به معنای این است که ما امکان بهرمندی آنها را جهت آموزش بهتر فراهیم خواهیم کرد و آنها را به نیروهای علمی مفیدی تبدیل خواهیم کرد تا فواید آنها به کشور عراق هم برسد.

وی افزود:‌ فرزندان شهدا امروز مایه ی افتخارما هستند. آنها همچنین سرمایه فرهنگی و دینی محسوب می‌شوند و خدمتگزاران به این قشر مدال‌های الهی دارند.

دکتر محمدمهدی تسخیری با اشاره به اینکه رسالت دانشگاه ادیان پرداختن به ادیان و تسهیل همزیستی ادیان است گفت: دانشگاه ادیان تنها دانشگاهی در جهان است که به صورت تخصصی به آموزش ادیان می‌پردازد. ما امیدواریم با شناخت دقیق از ادیان در آینده‌ای نزدیک شاهد جنگ‌ها و بازمندگان از جنگ نباشیم.

وی ادامه داد: اگر چه ما به دنبال ارائه چهره متمدن اسلام در جهان هستیم اما درهای دانشگاه ادیان و مذاهب به روی همه ادیان باز است و همه افراد می‌توانند در این دانشگاه تحصیل کنند.

مطالب مشابه