در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب در دانشگاه مطرح شد:

جشن پیروزی انقلاب در هر سال نمایش یک پیروزی دیگر است

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، روز چهارشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجر با سخنرانی سردار محمدرضا موحد با موضوع «تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران» با حضور ریاست دانشگاه، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

بر اساس این گزارش سردار موحد عنوان کرد که ناکام گذاشتن و ناامید کردن دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین پیروزی‌های انقلاب اسلامی بوده است. در حقیقت این نشانه نصرت الهی است. این همان نشانه‌ای است که خداوند در قرآن آن را وعده داده است. خداوند در آیه ۴۱ سوره فصلت بیان کرده است که «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ؛ آنان که گفتند: محققاً پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند (و مژده دهند)».

وی با بیان اینکه امروز نصر، فتح و ظفر روزی انقلاب ما شده است گفت: این سه نعمت هم‌زمان نصیب ما شده است. نصر به معنای یاری خداوند و فتح به معنای شکست دشمن و ظفر به معنای غلبه بر دشمن است. این از نعمت‌های الهی است که ما در مسیر انقلاب در حال حاضر به این نقطه رسیده‌ایم.

موحد گفت: در آستانه گرامی‌داشت یک واقعه عظیم به نام پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم. هر ۲۲ بهمن صرفاً نکوداشت یک حادثه و واقعه تاریخی در گذشته نیست، بلکه خودش یک واقعه و حماسه مستقل است با یک میدان اثر مستقل. سالگرد پیروزی انقلاب از این جهت که هر سالگرد ویژگی خاص خودش را دارد و مانند سالگرد‌های گذشته و زمان‌های گذشته نیست، مانند نمازهای یومیه است. درست است که هر روز نماز می‌خوانیم، اما نماز هر روز نماز همان روز است و نماز دیروز و روزهای گذشته نیست. هر نماز و نماز هر روز ماهیت و جایگاه خودش را دارد. سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در هر سال این چنین است. هر سال ۲۲ بهمن رنگ و بوی خودش را دارد و به معنای یک پیروزی دیگر علیه استکبار و دشمنان است؛ کسانی که همواره به دنبال ساقط کردن انقلاب و جمهوری اسلامی ایران هستند. بنابراین گرامی‌داشت پیروزی انقلاب در هر سال به معنای یک پیروزی دیگر و مقاومت در مقابل دشمنان است.

وی ادامه داد: برای ایران عظیم‌ترین واقعه رسیدن به استقلال بود، جایی که از دشمن و بیگانه سلب اراده کردیم، جایی که قرار شد تاریخ ملت با قلم ملت نوشته شود و شاکله عظیم جامعه برای آرزوهای خودش توسط خودش و بدون نگاه و توجه به دیگران رقم بخورد.

سردار موحد با اشاره به این مسئله که اسلام جز بر قاعده حکومت و قدرت معنا پیدا نمی‌کند بیان کرد: امام زمان منتظر این است که بتواند اسلام واقعی را پیاده کند. ایشان قرار نیست در چیزی غیر از قالب حکومت این امر را محقق کند. پس امام خمینی خواست که اسلام را، اسلامی واقعی را، اجرا کند و این امر را فقط و فقط در قالب برگزاری حکومت اسلامی دید. دین بر استوانه و نفوذ قدرت و حاکمیت جریان پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: استکبار در نبرد با استقلال کشورها تمام تلاشش این است که اندازه‌ها و نسبت‌ها را بسازد، مناسبت‌های اجتماعی را او تأیید کند، روابط اخلاقی را او تعریف کند، او محدودیت آزادی را تعریف کند و میزان رشد و وابستگی اقتصادی را او تعیین کند. این انقلاب تمام تلاش و نقشه‌های استکبار را در هم شکست و باعث شد که ما بتوانیم همه آنها را خودمان تعیین کنیم. سال‌هاست که استکبار تلاش دارد از راه‌های دیگر به این مهم برسد اما هنوز نتوانسته به موفقیت قابل توجهی در این خصوص برسد.

موحد بیان کرد: بنابراین می‌توانیم بگویم که دهه فجر یعنی طلوع خورشید امامت از ایران برای جاری کردن اسلام که بدون قدرت و حاکمیت این جاری نمی‌شودو این بزرگ‌ترین شاهکار این قرن و حتی قرون گذشته بوده است. بدون تردید اگر انقلاب نبود وضعیت ایران و ما این گونه نبود امروز آدرس‌های غلط می‌دهند و می‌خواهند رژیم گذشته را تطهیر کنند. شاید کاملاً به اهدافی که ترسیم شده است، نرسیده‌ایم، اما آرمان‌ها به قوت خودشان باقی است. باید تا آخرین شکستن استخوان‌های دشمن و استکبار به پیش برویم و به قله‌ها و اهداف از قبل تعیین شده برسیم.

وی گفت: انقلاب در حال پیشرفت است، اما مسیر انقلاب صعب العبور است؛ چون مسلح شده است، مین‌گذاری شده است و مدام دشمن تلاش می‌کند که جلوی این مسیر را سد کند و جلوی جمهوری اسلامی ایران را بگیرد. دشمن از راه‌های مختلف برای عقب راندن یا توقف جمهوری اسلامی استفاده کرده و می‌کند؛ اما به اذعان خودشان امروز جمهوری اسلامی ایران یک قدرت جهانی است، چراکه گستره قلمرو ایران در جهان امروز زیاد شده است. گسترش نفوذ و قدرت ایران در منطقه باعث فرسایش و اضمحلال دشمن شده است. دشمن در حال حاضر در حال رفتن از منطقه ماست و این نیست مگر به خاطر فعالیت‌ها و تلاش‌های جمهوری اسلامی است.

موحد ادامه داد: در حال حاضر دشمن و برخی که ناخواسته در راستای دشمن قرار گرفته‌اند تلاش می‌کنند تمام موفقیت‌های جمهوری اسلامی را زیر مسائل اقتصادی اندکی که در حال حاضر اتفاق افتاده است پنهان کنند. درست است که ممکن است برخی مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد، اما باید به این نکته توجه داشت که این مشکلات همواره اتفاق می‌افتد و حل می‌شود؛ اما آنچه نادیده گرفته می‌شود اتفاقات بزرگتری است که در چهل سال بعد از انقلاب برای کشور اتفاق افتاده است. بدون تردید کشور در حال پیشرفت است، موانعی وجود دارد اما این موانع تاکنون نتوانسته جلوی پیشرفت جمهوری اسلامی را بگیرد، گاهی این پیشرفت کند شده است؛ اما هنوز نایستاده است. کشور در حال پیشرفت است. نگرانی‌ها در حال مرتفع شدن است و انقلاب بعد از عبور از این برهه دوباره به حرکت پرشتاب خود ادامه خواهد داد.

مطالب مشابه