حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب؛

شهید محمد مهدی مالامیری قهرمان مبارزه با نفس بود

تاریخ انتشار:

یادواره اولین طلبه شهید مدافع حرم زنده یاد محمد مهدی مالامیری و شهدای فرهنگی در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در این یادواره که با حضور خانواده معظم شهید محمد مهدی مالامیری برگزار شد،رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در سخنان کوتاهی با گرامی‌داشت یاد و خاطره اولین طلبه شهید مدافع حرم و شهدای فرهنگی گفت: شهید محمد مهدی مالامیری به معنای واقعی یک قهرمان است،او قهرمان سنگر تعلیم و تعلم، قهرمان مبارزه با دشمن، قهرمان مبارزه با نفس بود و این شهید والامقام تمایلات نفسانی خود را کنار گذاشت و راه خدا را انتخاب کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب اضافه کرد،ما افتخار می‌کنیم که سر سفره با برکت شهدا هستیم و ما افتخار می‌کنیم که نوکر شهدا هستیم و از خداوند می‌خواهم عاقبت همه ما را ختم به سعادت و شهادت بفرماید.

در ادامه این یادواره حجت الاسلام والمسلمین احمد مالامیری کجوری پدر بزرگوار اولین طلبه شهید مدافع حرم  به ایراد سخن پرداخت.
وی با اشاره به فضایل اخلاقی شهید محمد مهدی مالامیری گفت: این شهید با اینکه استاد تمام حوزه علمیه بود،برای اعتلای اسلام و قرآن،جهاد در راه خدا را انتخاب کرد و با نثار خون خویش راه مولایش اباعبدالله الحسین (ع) را ادامه داد.
همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حاج حسین جوشقانیان به روایتگری پیرامون خصوصیات شهدا پرداخت.
این یادواره با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام والمسلمین احمد مالامیری کجوری پایان یافت.
گفتنی است، یادواره لاله‌های روشن به همت دبیرستان شهدای فرهنگی پردیسان و با مشارکت دانشگاه ادیان و مذاهب و بسیج ناحیه پردیسان روز چهارشنبه 17 آذر 1400 در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

 

مطالب مشابه