جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد برگزار شد:

نقش تربیت محور عشق در کاهش خشونت خانگی

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشجو مصطفی سلیمانی با عنوان «نقش تربیت‌محور عشق در کاهش خشونت خانگی»، دکتر علیرضا صالحی به عنوان استاد راهنما و دکتر علی مهجور به عنوان استاد داور حضور داشتند.

 

در چکیده این پایان‌نامه آمده است:

خانواده اساسی‌ترین نهاد اجتماعی و تعیین‌کننده بنیانِ تربیتی فرزندان، به عنوان نسل آینده بشریت است. این مهم، متأثر از آداب، باورها و فرهنگی است که در پیکره این نهاد جریان دارد. خشونت، به عنوان پدیده‌ا‌ی جهانی که در همه‌ ادوار تاریخ وجود داشته، همواره به عنوان عاملِ برهم‌زننده این نهاد مطرح بوده و به شکل یک دغدغه و آسیب محل بحث بوده است.

خشونت خانگی به عنوان یکی از اَشکال خشونت، از پدیده‌های رایج در جوامع کنونی است. چندوجهی و چندعاملی بودن این مسئله، ضرورت‌های بیشتر و روی‌کردهای متنوع‌تری را برای مقابله با آن می‌طلبد. درواقع، شیوه مواجهه با این پدیده باید با توجه به بافت فرهنگی و ساختارهای اجتماعی هر جامعه، منحصر به فرد باشد. قانون با وضع قوانین پیش‌گیرانه و حمایتی می‌تواند در راستای احقاق حقوق خشونت‌دیدگان و مطالبه عدالت کیفری برای آن‌ها، چالش‌ها و موانع موجود را مرتفع کند؛ اما پژوهش حاضر، با هدف بررسی عشق، آن را به عنوان یک راه‌کارِ تربیت‌محور برای کاهش و یا درمان انواع خشونت خانگی مطرح می‌کند.

این پایان‌نامه یک پژوهش توصیفی ـ تحلیلی است و روش گردآوری داده‌ها در آن، به صورت کتابخانه‌ای (استفاده از منابع مکتوب) و اسنادی است. به این صورت که شامل تحقیق در منابع کتابخانه‌ای، فیش‌برداری و جمع‌آوری نظریات و اطلاعات خام و اولیه از کتب، مقالات، پایان‌نامه‌ها و مجلات است، که بعد از استخراج از منابع، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند و به صورت منسجم به رشته تحریر درآمده‌اند.

مطالب مشابه